Anonym skrev 2013-04-19 05:12:48 följande:
Tack för ditt vänliga svar.
Jag har nog inte tänkt så mycket på vad jag vill få ut av det här, det finns egentligen inget att "få ut" mer än kanske lite bekräftelse och starka känslor, ochjag vet ju att jag inte kan få honom såvida inget händer med deras äktenskap, och inte ens då är något garanterat
Jag antar att detta går över.
Kanske tar det lite längre tid då vi ska jobba ihop nära och länge men jag antar att jag så småningom kommer att sluta tycka att han är världens vackraste man och istället undra vad sjutton jag såg i honom.
Jag vill gärna behålla honom som en toppenvän. För det är han.
Men nej, jag vill aldrig vara nån som kommer i andra hand.
Vill gärna hjälpa dig eftersom jag varit i samma situation, det jag tror, bland annat skrev du "
Han är så fin att hela jag kokar, jag kan sitta och titta på honom i smyg på rasten och bara drömma om att få ta i honom. Hela jag är i obalans, helt plötsligt kan jag få en impuls att ta hans hand eller stryka honom över ryggen. Jag VILL ju så gärna att det ska vara så att han känner samma för mig men vad tror ni?"
Jag tror att du redan har blivit kär i honom, du har fallit för honom, du vill att det ska vara han och du för evigt, (för så känner man ju när man är riktigt kär!) , du har säkert fantiserat om det hela, hur det skulle vara om han inte alls hade sin fru och att det istället bara var han och du.
Jag tror tyvärr det kan bli jobbigt att jobba nära honom, tyvärr så om han inte lämnar sin fru någonsin, har ju du satt ditt liv i "paus" för den här killen. Den killen som jag träffade hade ju aldrig någon tanke på att lämna sin fru, bara sex. rent ut sagt. Men det förstod aldrig jag, för i mitt huvud hade jag spelat upp romantiska filmer, han och jag, jag gick ständigt till hans jobb, han skjutsade hem mig bla bla, också hamnade vi till slut i säng, det skulle vara så himla hemligt över det hela. Låg gjorde vi bara en gång, men vi flörtade och höll på i flera månader. Allt jag tänkte på var på honom. Eftersom han jobbade på krog, så planerade jag bara krogkvällarna, det var liksom mitt allt.
Jag tycker det är bra iallafall att du aldrig skulle acceptera att komma i andrahand

Hur länge har det pågått föresten? När började du/ ni känna såhär? när började han vara så snäll mot dig?