• Sandra 321

Välbetalda yrken?

Skulle vilja ha tips på välbetalda yrken som kräver 3-4 år på högskola. (Ej något med massa matematik). Jobbar du själv som det du tipsar om? Vad tjänar du och vad gör du på jobbet?

• Svar på tråden Välbetalda yrken?
  • Sisisisi

Jurister är välbetalda. Vissa tjänar sjukt mycket :) Juristprogrammet är 4,5 år.

• Gladskit

Jurist eller personalvetare! Ekonomer kan också komma upp rätt bra i lön efter några år, men där gäller det ju att man är framåt för det utbildas rätt många ekonomer.

• mrsStatham

Politiker, om nu det kan räknas som yrke..

Bara två saker är oändliga
  • bandis

Jobbar som business controller, det är generellt välbetalt i förhållande till arbetsinsats. Dvs inga obekväma arbetstider eller liknande. Men det kräver ekonomisk utbildning, och då det är så många som utbildar sig inom just ekonomi är det ofta hård konkurrens om dessa jobb. En business controller i storstadsregion tjänar allt mellan 35-60.000, vanligt är nog ca 40-45/mån. Jag har bonus också utöver lönen. Det har många andra business controllers som jag känner också.

• mrsStatham
    bandis skrev 2013-04-17 20:50:54 följande:
    Jobbar som business controller, det är generellt välbetalt i förhållande till arbetsinsats. Dvs inga obekväma arbetstider eller liknande. Men det kräver ekonomisk utbildning, och då det är så många som utbildar sig inom just ekonomi är det ofta hård konkurrens om dessa jobb. En business controller i storstadsregion tjänar allt mellan 35-60.000, vanligt är nog ca 40-45/mån. Jag har bonus också utöver lönen. Det har många andra business controllers som jag känner också.
    Vilka kurser läser man då?
  • bandis