• Anonym (A)

Varför tar det sig aldrig?

Vi började försöka i mars 2010. I oktober 2010 blev jag gravid men fick missfall.
    Nu är jag gravid i vecka 33 och blev gravid i september 2012.

Ibland tar det ett tag... utan att man riktigt vet varför. 

Jag är bara 20 år - min partner också! 

• Anonym (A)
    Anonym (trött) skrev 2013-04-17 18:54:28 följande:
    Grattis till graviditeten! Hann du också känna att det aldrig skulle gå?

Visst är det, ibland känns det lättare om man fått en diagnos typ pco då många verkar bli gravida av tabletter när de väl får äl. Men nu finns inget att göra....lycka till med IVF:en

Oh, ja! Jag kände det som helt hopplöst och jag hade inhandlat fertilitetstabletter - som vi aldrig hann använda eftersom jag äntligen fick ett plus.

Jag grät många gånger om för att jag aldrig trodde att vi skulle kunna få barn. Började titta på möjligheter och ville ha utredning.

Men, nu kommer vår lille son i juni! Ett mirakel! 
  • Anonym (A)
    Solrosens skrev 2013-04-17 19:10:07 följande:

Vad är det för fertilitetstabletter?
    Köpte FertilAid. Amerikanskt tror jag att det är.

Har fått många bra recensioner!
    Anonym (trött) skrev 2013-04-17 19:08:11 följande:
    Härligt!! Hjärta
    Är helt säker på att det kommer gå för er också! Det är en ytterst liten procentandel som faktiskt inte kan få barn trots hjälp!!

Det är inte alltid så att det går jättefort. Oftast tar det ju upp till ett år och ibland mer utan att det är någonting. Är ni dessutom utredda så kan ni bara haft otur.

IVF ger, vad jag förstått, stor chans till graviditet! Jag håller alla tummar och tår för er!

Är det första barnet förresten? Hur gamla är ni?

• Anonym (A)
    Anonym (trött) skrev 2013-04-17 19:27:44 följande:
    Anonym (A): Vi har inga barn sedan tidigare. Var gravid i tonåren men gjorde abort. Ja jag hoppas vi slipper gå till IVF. Känns som en jobbig procedur.
    Trots att det känns jobbigt så kan du ändå tänka att det är en stor hjälp på traven att äntligen få hjälp!
  • Anonym (A)

Jag testade dem alltså aldrig själv, iom att jag blev gravid innan jag hann testa dem. Men, många gillar dem starkt och de har väldigt många bra recensioner. 

• Anonym (A)
    Solrosens skrev 2013-04-17 19:43:35 följande:

Tycker strong start verkar bättre då de innehåller två typer av tabletter varav den ena är kapslar med alla omega mineraler som olja! Dessa åt jag och är gravid. www.vitaminbutiken.se/strongstart-for-kvinnor...
    De låter ju också bra. Jag testade som sagt ingenting, men har hört att de här ska vara bra.

Det enda jag läste var att man kunde bli illamående av FertilAid. 
Svar på tråden Varför tar det sig aldrig?