Inlägg från: Callista Sonja Caroline |Visa alla inlägg
  • Callista Sonja Caroline

Varför tar det sig aldrig?

Jag slutade med P-piller när jag var 22 eftersom min kropp aldrig svarade positivt på det då hade jag och min man varit ett par i två år och tänkte att OM det kommer en bebis är inte det hela världen utan lite mysigt faktiskt...sen väntade 8 år av tråkigheter OCH härligheter infertilitet, bröllop utredningar, resor, bebislängtan, ångra sig och strunta i barn, husköp hormonkrångel, negativa gravtest tills jag fick turen att få överläkaren på Gyn som valde att till slut gå in och titta i min livmoder innan han skulle skickade oss till IVF eftersom de inte kunde finna några fel på oss i övrigt...väl där hittade han en myom/muskelknut som han och vi tror gjorde att livmodern inte var i "perfekt" skick så en graviditet aldrig slog rot utan blev jag gravid sköljdes den ut med mensen eftersom livmodern inte var i skick att bära ett barn en hel graviditet... operationen skedde januari samma år jag fyllde 30... Sen fick jag en mens i februari och i mars var jag gravid...det förstod jag först dagarna efter min 30 årsdag i april när "baksmällan" med illamående vägrade ge med sig :P
    Det var en efterlängtad dotter!
    Nu är jag "spontangravid" igen...
    Så var det för oss....
    Vi fick vänta i 8 år men det var det värt!!
    Lycka till!!

Läste att du gjort en abort i tonåren...
    Frågade läkaren varför jag hade en myom där?!
    Han sa att det KAN bero på trauma på livmodern som tex i mitt fall en abort jag gjort 10 år tidigare...men också att de kunde i sällsyntafall spontan dyka upp..
    Kanske värt att diskutera med din fertilitetsläkare att kolla upp...
    Lycka till!

Skälet till att han gick in för att titta var att han tyckte när han kollade mig med VUL att mina slemhinnor var ovanligt "tjocka" han såg alltså inte myomet bara symtom på att nått inte var helt som det skulle där inne och ville för säkerhets skull kolla innan IVF försök...det var ju tur för väl där hittade ju han ett myom som var i vägen för en graviditet liksom...betyder ju inte att det är så för alla...det är ju inte "lösningen" men så var det för mig...
    Lycka till!

Svar på tråden Varför tar det sig aldrig?