Inlägg från: Natulcien |Visa alla inlägg
  • Natulcien

Vill inte amma offentligt

Jag tyckte mycket om att amma, och det fungerade bra, men jag var inte heller särskilt bekväm med offentlig amning.
    Det funkade bra om vi var borta hos vänner och familj och vi kunde sätta oss i ett annat rum t.ex. Men på caféer, restauranger och liknande avskydde jag att amma. Jag gick undan i den mån det gick. Alternativt så undvek jag att befinna mig på sådana ställen någon längre tid...
    Några enstaka gånger hade jag även med en flaska urpumpad mjölk. Ersättning ville jag inte ge.

• Natulcien
    Mercurialis skrev 2013-04-17 19:50:25 följande:
    För min del handlade det inte enbart om att jag inte var bekväm med att amma offentligt. En annan stor anledning var att jag hade svårt att få amningen att funka om jag inte satt i min fåtölj hemma omgiven av en massa kuddar.
    Ja, jag hade lite samma problem, och det var nog anledningen till att offentlig amning var så jobbig...

Jag har små bröst och lång rygg, så jag kunde inte sitta rakt upp och ner på en stol och amma, utan var alltid tvungen att palla upp sonen på en massa kuddar för att få upp honom till bröstet. Lite svårt på en caféstol... Flört
Svar på tråden Vill inte amma offentligt