Inlägg från: Chocoholica |Visa alla inlägg
  • Chocoholica

Vill inte amma offentligt

Jag brukar ha med mig ersättning men lilleman vill alltid ha tutten först. Jag löser det så att jag sätter mig ner lite avskilt (försöker iallafall) och lägger en filt över brösten (som jag fäster så gott jag kan vid BH:n). Jag tycker att man ska ha respekt för folk som inte vill se ens bröst.

• Chocoholica
    johannawe skrev 2013-05-10 15:25:56 följande:
    Chocoholica: hur kommer det sig att du kör kombinerat amning och ersättning? Hade gärna löst det med filt, problemet är att sonen haft dåligt "grepp" förut så jag vill gärna ha koll när han ammar så inte såren kommer tillbaks.
    Producerar inte fullt tillräckligt för att kunna helamma. Har i för sig mer nu när jag äter bockhornsklöverstabletter men ändå inte så pass att enbart min bröstmjölk räcker. Tyvärr...
  • Chocoholica
    johannawe skrev 2013-05-10 18:13:56 följande:
    jobbigt :( hur gammalt är ditt barn? Finns det möjlighet att fasa ut ersättningen längre fram?
    Han är fem månader. Han äter mindre ersättning men jag vet inte om jag kommer kunna amma fullt. Det verkar inte som att det går. Jag är glad för varendra liten droppe bröstmjölk han kan få.
Svar på tråden Vill inte amma offentligt