• Malaika

    Gravida efter IVF april 2013

    Vad kul med föräldraträff artep! Hoppas han håller sig lugn så du tar dig dit iaf! Jobbigt att gå med skrikig unge :(

    Vi var på öppnaförskolan igår och det va massor med trevliga mammor och bebisar där så det va riktigt kul! Så dit kommer vi gå iaf en gång i veckan framöver. Och badet gick jätte bra :) vi badade bara 25 min enligt min BM rekommendation såhär första gången och det räckte bra. Lite knöligt med dusch och sånt efteråt men fanns massa gummimadrasser och babysitters som tur var att lägga dom i så länge :)

    Börjar kännas mycket bättre att vara mamma ledig nu när vi äntligen kan börja hitta på såna här saker nu och komma utanför dörrarna mer :)

  • Malaika

    Haha kul beskrivning av ditt jobb längtar :D hur gick resan till Skåne för er då? Hoppasni har det riktigt bra!

  • Malaika

    Men ge dig va fasen då?! Riktigt dåligt! Måste gå att ringa och prata med någon annan när ni gjort färdigt röntgen? Så jäkla dåligt att få åka så långt och få ett sånt dåligt bemötande!!

  • Malaika

    Hoppas ni orkar stå på er mera och får den hjälp ni behöver!

    Vet inte om A hamnat i nån utvecklingsfas eller nåt för senaste 2 dagarna har han varit otroligt jobbig. Bara skrikigt och varit sur! Tyst när han äter och sover och kanske glad i 10 min innan han drar igång och skriker och gnäller. Trodde allt blivit bättre nu när vi bytt ersättningen och magen blivit bättre men nu så känns det som ruta 1 igen :(

    Hur är o nu artep? Han och A ligger ju exakt lika enligt wonderweeks appen. Tänkte om han ovkw

  • Malaika

    Hur går det längtarefterbarn? Hoppas det är bättre mellan dig och sambon!

    Vilken rolig period det har kommit nu tycker jag :) A pratar verkligen hela tiden och det känns som att han utvecklats så mycket. Han rullar nääästan från rygg till mage nu han kämpar för fullt men tvärsom verkar inte så intressant än. Han ler väldigt mycket och ibland kommer det där goa skrattet :) det är så att man vill stoppa tiden nu för det börjar gå så fort!

  • Malaika

    Jag tycker att det du skrev i våran grupp var oerhört onödigt och väldigt otrevligt och jag blev väldigt förvånad och chockad att du skrev som du gjorde. Du har alltid varit så positiv och gullig och jag trodde ändå att vi kunde prata om det mesta med varandra i gruppen och ventilera oss om det mesta!

  • Malaika

    Vaddå borttaget? Och du lämnade ju gruppen innan folk ens fick förklara vad dom menade :( det va absolut ingen som anklagade dig för något alls! Jag blir väldigt ledsen att du reagerar så starkt när allt bara är missförstånd :( tyvärr blir det ofta fel när man skriver och inte riktigt kan få till det hur man menar riktigt. Vet att ingen vill trampa någon på tårna! Är det inte bättre att reda ut saker än att fly?

  • Malaika

    Jätte tråkigt att du fattade det så för jag har gått in och läst alla kommentarer igen och jag får verkligen det inte till att det är någon alls som påstår att du inte kan amma och dricka vin? Det är inte så att det bara var strul med bilderna? Jag la upp en film en gång som jag tänkte att det va tråkigt att ingen kommenterade tills jag upptäckte nån dag senare att det måste blivit nåt strul för den fanns visst inte :) går det inte att lösa detta tror du? Känns så himla tråkigt vi som varit en sån fin och bra grupp så blir det så här för ett missförstånd :(

  • Malaika

    Ja att skaffa barn är verkligen en stor prövning för förhållandet! Såklart att man är tacksam för Ivf/barn och allt men ibland har man god lust att kasta ut gubbfan man lever med ;P mycket förstoras upp i onödan när man är trött och sliten jag vet själv att jag kan vara onödigt otrevlig men det börjar bli mycket bättre som tur är :)
    Hoppas du får rätt hjälp och någon att prata med längtar! Och jag håller med man måste absolut inte kommentera på precis allt :)

  • Malaika

    Ja det där med drömmar alltså!! Jag drömmer jätte ofta att sambon dumpat mig och inte vill ha nåt med oss att göra längre :( är så glad när jag vaknar och det inte är sant! Lite jobbigt att drömma om det nästan varje natt bara.

    Lilla A är sjuk, hostar och är snuvig. Vi var hos doktorn igår och fick utskrivet bricanyl så jag hoppas han blir bättre snart. Tycker så synd om honom han är så täppt i näsan och rosslig i halsen så det är kämpigt att sova och äta för honom :(

  • Malaika

    Ja sån där nässug är otroligt bra! Den går varm här hemma nu! Trist att han är sjuk när det är så fint ute nu men det blir massa mys och gos inne istället. Hur mår ayla annars efter gårdagen?

    Ja det tar på krafterna att inte sova hela nätter längtar! Man hinner liksom aldrig riktigt ta igen sig. Usch vad läskigt med andnöd mitt i natten :(

Svar på tråden Gravida efter IVF april 2013