Inlägg från: Anonym (drabbad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (drabbad)

Får soc kolla min sjukjournal.

Jag har varit med om det. De frågade först, jag sa nej, de fick inte (gällde också journaler från psykvård) de hämtade ut journalerna i alla fall.
    När jag frågade hur de kunde göra det när jag redan nekat sa de att de helst velat att jag gav tillstånd, men att det inte var nödvändigt.

• Anonym (drabbad)
    nymedlem skrev 2013-04-18 15:22:31 följande:

Exakt vad jag också har varit med om. Soc kanske inte FÅR göra så, men hur ofta följer soc lagar och regler? ALDRIG NÅGONSIN!!!!
    Åh, de kan alltid visa på något skäl. Sen är de kompisar med någon på socialstyrelsen och får en påskrift. Jag tror tyvärr man blir lite skadad av att arbeta på soc, det kommer alldeles för många trasiga och destruktiva människor dit, det blir nog svårt att hålla distans efter ett tag.
  • Anonym (drabbad)
    Anonym skrev 2013-04-18 15:34:26 följande:
    Jag säger det till dig också: anmäl!
    När man i slutändan sitter där med sin färdiga utredning som inte visat på något onormalt i handen, när soc säger att 'det var ju beklagligt att det tog så här lång tid, men nu kan ni ju bränna den där om ni vill', då ska det mycket till för att uppbåda någon energi till att anmäla någon. Hon som yrkade på utredning gick i pension den våren, så jag visste ju att ingen annan behövde utsättas för hennes överiver.
    Det är länge sen nu.
  • Anonym (drabbad)
    Anonym skrev 2013-04-18 16:26:11 följande:
    Det är klart att jag förstårt att man nog inte orkar. Om det är längeseen så kanske det har blivit bättre nu?
    Det är inget jag tänker på varje dag eller ens varje vecka. Det är över, kanske jag blivit lite cynisk mot myndigheter av olika slag - mest därför att jag nu är medveten om att det bara är människor som sitter där. Inget allvarligt stod i min journal, jag sa nej mest därför att jag kunde, så det är ju inte heller något som plågar mig.

För att förtydliga; min son sa till en kurator i skolan (inkopplad därför att han var osocial, nu har han en aspbergerdiagnos) att jag hade sparkat ner en stol han stod på så han föll i golvet. Parat med killens allmänna tillstånd i skolan (jobbvägrade och kunde inte leka med de andra barnen) gjorde det att soc-tanten ville utreda hemsituationen. Jag antar att jag hade kunnat misshandla honom i smyg, så de andra barnen inte såg.

Han går i resursklass nu, på väg ut ur mellanstadiet, och mår toppenbra, har kompisar där, lika knepiga som han. De flesta dagar har jag huset fullt i ungar som leker och spelar kinect. Vi har fått toppenstöd av bup och skolan och mår alla jättebra.
Svar på tråden Får soc kolla min sjukjournal.