• Tova

Edith? Vad tycker ni?

Nu är flickan 10 dagar och fortfarande namnlös - så här kan vi inte ha det! Ber er därför om kommentarer kring mitt namnförslag. Tack!

• Svar på tråden Edith? Vad tycker ni?
  • saelma

Väldigt vackert tycker jag

• ZannaE

Jag tycker oxå att det är ett mycket vackert namn.
    Jag heter det själv i mellannamn efter min gammelmormor med engelskt påbrå.

Hoppas jag inte avskräckte er nu.

• Tova

Roligt att ni tycker om det! Försöker övertala mannen... Vill gärna ha fler reaktioner!

• Suzanna

Ja! Tycker jag! Det är en utomordentligt vackert namn som låter både stolt och lite spännande och gammeldags. Jag gillar det jättemycket. Dessutom-hur skulle någon som heter Edith kunn vara något annat än jättevacker?

Kör på det tycker jag!

Vad tycker du om Dante på en pojke?

• Sparvel

F'låt, f'låt, men jag tycker det är jättehemskt, jag...

• syss

Gulligt finns med på vår namnlista..

• Pyff

Ledsen, men jag gillar inte de "gamla" namnen som nu blivit så populära, jag tänker bara på en gammal tant.......

• Morbid Mistress

Det är inget fel på nmanet men tyvärr är det slang på kvinnans kön så jag tror inte jag skulle döpa mitt barn till Edith pga det (lika lite som att jag skulle döpa en pojke till Peter-Nicklas).

• Callisto79

Jag tyckte det var jättehemskt förut, men sen när vi flyttade så fick mina barn en kompis som heter så. Hon är hur söt om helst, så även om folk inte gillar namnet från början så börjar man nog göra det, för man týcker ju om personen.. Jag gillar det skarpt nu för tiden

Svar på tråden Edith? Vad tycker ni?