• Anonym

Ni som gått med längre värk i kroppen (muskler o leder)!

Ni som haft värk i muskler och leder under en period i ert liv men nu är fri från värken, vad har detta berott på?

• Svar på tråden Ni som gått med längre värk i kroppen (muskler o leder)!
  • Anonym

Jag har överrörliga leder och har därför haft ledvärk. Muselvärk har jag haft pga nackproblem.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-18 19:43:57 följande:
    Jag har överrörliga leder och har därför haft ledvärk. Muselvärk har jag haft pga nackproblem.
    Vad innebär det att man är överrörlig?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-04-18 19:47:19 följande:
    Vad innebär det att man är överrörlig?
    Att man kan böja lederna mer än normalt, vilket gör att det inte tar "stopp" när det ska. T.ex på fotlederna så kan jag svänga de för mycket åt sidorna när jag går i svängar. När jag gör armhävningar så böjs handlederna för mycket, vilket gör att lederna felbelastas och överbelastas. Detta leder till inflammation av lederna. Nu är jag inte överrörlig på det sättet som vissa människor som kan göra de mest bisarra sakerna med sin kropp. Jag hade faktiskt ingen aning om att jag var det förrän läkaren sa det till mig. Det enda som hjälper är anti-inflammatorisk medicin och träning. Musklerna kan kompensera och stärka upp så att inte lederna belastas i onödan.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-04-18 20:08:24 följande:
    Att man kan böja lederna mer än normalt, vilket gör att det inte tar "stopp" när det ska. T.ex på fotlederna så kan jag svänga de för mycket åt sidorna när jag går i svängar. När jag gör armhävningar så böjs handlederna för mycket, vilket gör att lederna felbelastas och överbelastas. Detta leder till inflammation av lederna. Nu är jag inte överrörlig på det sättet som vissa människor som kan göra de mest bisarra sakerna med sin kropp. Jag hade faktiskt ingen aning om att jag var det förrän läkaren sa det till mig. Det enda som hjälper är anti-inflammatorisk medicin och träning. Musklerna kan kompensera och stärka upp så att inte lederna belastas i onödan.
    ok, tack för beskrivning
  • lövet2

Min svanskota flyttade på sig vid en förlossning, men eftersom jag inte hade ont där, så upptäcktes det inte. I stället hade jag ont i nacken och övre delen av ryggen, inflammationer i axlarna och värk i hela armarna. Det tog 3 år innan den ursprungliga skadan hittades och sedan var det en osteopat som fixade till svanskotan.

• cirpen

Jag hade kroniskt ont mitt i ryggen ett par år. Sprang hos sjukgymnaster, promenerade mycket, styrketränade. Inget hjälpte.
    På det ständiga diareer.
    Separerade från karln..
    Tadaaaa!!!!!

(var utsatt för psykisk misshandel)

• Anonym

Ingen som haft ont i hela kroppen?

Svar på tråden Ni som gått med längre värk i kroppen (muskler o leder)!