• Tom Araya

Är jag tjock? Behöver jag gå ner i vikt? Ärliga svar tack!

Du är mullig, har lite mage och kraftiga lår så det skulle inte skada att gå ner lite till.

Men jag tycker ändå du är attraktiv i mina ögon (nä, inget raggförsök Skrattande). Solig

• Tom Araya
    Anonym (TjockiS) skrev 2013-04-19 11:23:36 följande:
    Tack för allas kommentarer! Jag håller med er om att jag behöver gå ner mer i vikt. Just nu väger jag ca 80kg till mina 168cm och vill ner till ca 65kg.

Här är jag för ca 2år sen och här vägde jag 64kg och detta satsar jag på. Men som sagt det står still både på vågen och på måttbandet... 

Du var fin för två år sedan och du är fin nu med. Jag tror du har din idealvikt (där du ser snyggast ut) kring 65-70 kg med din längd.
  • Tom Araya
    Julietta skrev 2013-04-21 12:46:45 följande:
    ^ Jag blir faktiskt lite rädd när folk tycker att ts inte är det minsta tjock (skitsnygg kropp ändå), herregud, vad är tjock för er? Läskigt.
    Ett uttalande från en size-zero-skadad generation.

De brukar numera ragga modeller utanför anorexiaklinikerna.
  • Tom Araya
    eicosanoid skrev 2013-04-21 13:03:04 följande:
    Nej, snarare tvärtom. Folk har aldrig varit så tjocka som nu, och folk har blivit skadade då normalt numera är överviktigt. Det är dock inte mer hälsosamt.

Många modeller är FÖR smala, absolut, men det kunde ju vara trevligt om vi kunde komma tillbaka till något fint mellanting som ideal. 
    Det är väl ingen här som påstått att TS kropp tillhör något ideal, eller?

Att många finner TS som attraktiv trots några extrakilon har att göra med vad som tilltalar ögat och inte vad som är hälsosamt.

TS lider för den delen inte av någon övervikt så stor att det behöver ha någon större negativ inverkan på hälsan.

Jag väljer en kvinna med en kropp som TS före de som ligger på den undre delen av sk normalvikt eller lägre på BMI-skalan, alla dagar i veckan.
  • Tom Araya
    Jonzonto skrev 2013-04-21 23:26:53 följande:
    Okej.. Du var 168cm skrev du va?
    Det känns som om 1500-1600kcal är kanske lite väl mycket ändå.. Men hur länge hade du hållt på å tränat?
    Det beror ju alldeles på hur mycket hon förbränner.
    Jag skulle inte råda någon att gå under det energiintaget utan istället öka förbränningen med mer motion.
Svar på tråden Är jag tjock? Behöver jag gå ner i vikt? Ärliga svar tack!