• Anonym (laserbehandling?)

Laserbehandling på 5-åringen?

Jag och mannen funderar på en sån där permanent hårborttagning/laserbehandling på vår 5-åring. Vi brukar annars plocka ögonbrynen och överläppen på honom med pincett.Visst gör det ont på honom men vi har inget val. Han är rätt så hårig då vi kommer från ett land där folk är håriga och det anses jättefult i Sverige att vara så hårig. Vill inte att han ska bli mobbad för det och det är som sagt ganska jobbigt och tidskrävande att fortsätta ta bort håret åt honom med pincett. En laserbehandling skulle kunna lösa promblemet och få slut på lidandet. Frågan är, finns det någon salong/klinik som erbjuder sådana metoder för permnanet borttagning på barn eller har alla åldersgräns?

• Svar på tråden Laserbehandling på 5-åringen?
  • PersoneN
    Whitetrash86 skrev 2013-04-18 22:40:29 följande:
    vaxa, det går fortare och håller längre...
    Det räknas nog som barnmisshandel.
    Whitetrash86 skrev 2013-04-18 22:40:29 följande:
    vaxa, det går fortare och håller längre...

Tack för seröst svar. 1. Det är svårt att vaxa ögonbrynen och överläppen 2. växer ut igen. Vill ha en hållbar lösning!
  • Anonym

Åh så jobbig sits. Min dotter är bara elva månader men tro det eller ej men jag har funderat mkt på detta med hårväxt. Liksom du kommer vi från ett land där hårväxt verkar vara Guds gåva.. Jag har t o m funderat på att prata med BVC om det finns möjlighet att göra nåt med hormonerna..minns att sköterskan på högstadiet pratade om att bromsa hår-hormonet tidigt då jag sökte info på högstadiet. Man vill ju inte att ens älskling ska få lida för något det inte kan rå för men samtidigt vill man ju inte utsätta barnet för ngt obehagligt heller. Jag har inte svar på din fråga men ville skicka stöd till dig. Jag har gjort laserbehandling i vuxen ålder och då ville behandlaren att man var över 21.

• Anonym

Ring runt till olika salonger och fråga helt enkelt. Någon ställer nog upp.

• Anonym
    Anonym (laserbehandling?) skrev 2013-04-18 22:45:06 följande:

Tack för seröst svar. 1. Det är svårt att vaxa ögonbrynen och överläppen 2. växer ut igen. Vill ha en hållbar lösning!
    fast han kommer nog vilja ha sin hårväxt när han blir äldre ;) 
  • PersoneN
    Anonym skrev 2013-04-19 00:09:34 följande:
    Ring runt till olika salonger och fråga helt enkelt. Någon ställer nog upp.

På en 5 åring? Inte en chans.

De kan få en fet anmälan på sig.

• Anonym

dra över ett lakan så slipper du se ögoonbrynen

• Whitetrash86
    Anonym (laserbehandling?) skrev 2013-04-18 22:45:06 följande:

Så svårt är det inte med rätt grejer.

Sen kul senare i livet när/om han vill skaffa sig mustasch...  
  • Rexona

Ts, du var en dag för tidig med ditt inlägg. De som hänger på såna trådar och svara brukar vakna på fredagskvällen..

Anonym skrev 2013-04-19 00:29:59 följande:
    dra över ett lakan så slipper du se ögoonbrynen

' Både jag och hans pappa tycker att han är världens finaste.Det är inte vi som är problemet, folk och barnen på förskolan tycker han är ful och hårigare än vanligt! Detta gör ju ont på oss. Han behöver inte få lida för det!
    Anonym skrev 2013-04-18 23:35:08 följande:
    Åh så jobbig sits. Min dotter är bara elva månader men tro det eller ej men jag har funderat mkt på detta med hårväxt. Liksom du kommer vi från ett land där hårväxt verkar vara Guds gåva.. Jag har t o m funderat på att prata med BVC om det finns möjlighet att göra nåt med hormonerna..minns att sköterskan på högstadiet pratade om att bromsa hår-hormonet tidigt då jag sökte info på högstadiet. Man vill ju inte att ens älskling ska få lida för något det inte kan rå för men samtidigt vill man ju inte utsätta barnet för ngt obehagligt heller. Jag har inte svar på din fråga men ville skicka stöd till dig. Jag har gjort laserbehandling i vuxen ålder och då ville behandlaren att man var över 21.

Styrkekrama till både dig och dottern. Känns lite skönt att vi inte är ensamma om det.
    Whitetrash86 skrev 2013-04-19 00:31:10 följande:
    Så svårt är det inte med rätt grejer.Sen kul senare i livet när/om han vill skaffa sig mustasch...  

Menar du att han kommer bli helt hårlös hela livet? Laserklinker lovar inte en permanent hårborttagning och med tanke på hur hårig han är nu så tror jag att behanlingen kommer att minska hårväxten ett tag bara och inte för alltid.
Svar på tråden Laserbehandling på 5-åringen?