• Anonym (NÅ?!)

Köper du billiga skitskor eller skor av kvalitet som kostar mer?

Är du en sådan där människa som köper billiga skor á la 99 kronor på skopunkten som är så platta att du likväl kunde gå på marken? Eller köper du dyrare skor som är av bättre kvalitet med bättre sulor och komfort?
    Hur resonerar du som köper de billiga skorna?

Och kom nu inte och påstå att ett par skitskor för 99 kr är det samma som ett par, låt oss säga, Ecco för 600 kronor (tänker nu skor av samma typ, som exempelvis ballerinaskor), för det är det inte.  

• Svar på tråden Köper du billiga skitskor eller skor av kvalitet som kostar mer?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Dyrare skor, generellt. Jag kompromissar inte på skor eller jackor.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Duckan

Jag tillhör kategorin som köper skitskor. Handlar på Scorett, La Redoute etc där det finns finare skor i strl 35. Det är inte helt lätt att hitta.

• Anonym (NÅ?!)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-04-19 10:04:40 följande:
    Dyrare skor, generellt. Jag kompromissar inte på skor eller jackor.
    Inte jag heller. 
  • Juronjaure

Jag har börjat köpa dyrare skor nu. Har tröttnat på skor som går sönder efter två månader.

• Echo

Både och. Har faktiskt just ett par ballerinaskor som kostade 99:-. De har flerai år på nacken och ser ut som nya. Skorna jag hade på mitt bröllop kostade 50:-. Men vardagsskor som jag står och går mycket i brukar jag köpa dyrare.

• Millan91

Lägger mycket pengar på mina skor, men det är för att jag är så illa tvungen eller vad man ska säga då jag använder dem varje dag i olika terränger och det ska vara slitstarka skor. Köper då av fina kvalité som Helly Hansen, Amadis, Gore-Tex m.m. Just för att jag vet att jag ska använda dem mycket, så det krävs att de ska vara slitstarka, vattentäta osv.

Men om jag ska köpa sommarskor, typ ballerinaskor..
    Köper dock aldrig ballerinaskor från Ecco, då kan jag lika gärna köpa de billigare, just för att jag inte använder dem så ofta. Men kan tillägga att de då knappt slits på en sommar och har kvar skor sedan 3 år tillbaka som knappt ser använda ut.

Man är väl kanske "dum-snål" som man brukar säga..

• Duckan

Tillägger dock att mina skor går inte sönder i första taget, kan dem flera säsonger.

• 2013

Jag har rätt höga krav på mina och barnens skor och då kostar det därefter.

• linjes

Hatar å köpa skor,finns inget tråkigare så det blir billigt o snabbköp...dottern däremot får dyra skor som ändå inte håller

Svar på tråden Köper du billiga skitskor eller skor av kvalitet som kostar mer?