• Anonym (NÅ?!)

Köper du billiga skitskor eller skor av kvalitet som kostar mer?

Är du en sådan där människa som köper billiga skor á la 99 kronor på skopunkten som är så platta att du likväl kunde gå på marken? Eller köper du dyrare skor som är av bättre kvalitet med bättre sulor och komfort?
    Hur resonerar du som köper de billiga skorna?

Och kom nu inte och påstå att ett par skitskor för 99 kr är det samma som ett par, låt oss säga, Ecco för 600 kronor (tänker nu skor av samma typ, som exempelvis ballerinaskor), för det är det inte.  

• Svar på tråden Köper du billiga skitskor eller skor av kvalitet som kostar mer?
  • Gumsegumsan
    Anonym (NÅ?!) skrev 2013-04-19 10:02:13 följande:
    Är du en sådan där människa som köper billiga skor á la 99 kronor på skopunkten som är så platta att du likväl kunde gå på marken? Eller köper du dyrare skor som är av bättre kvalitet med bättre sulor och komfort?
    Hur resonerar du som köper de billiga skorna?

Och kom nu inte och påstå att ett par skitskor för 99 kr är det samma som ett par, låt oss säga, Ecco för 600 kronor (tänker nu skor av samma typ, som exempelvis ballerinaskor), för det är det inte.  

både och. jag gillar att variera mig och köper både kvalité och billigt. På så sätt har jag många skor i garderoben

Vinterskor lägger jag mer pengar på då jag vill ha skor som håller mig varma och torra. Sommarskor ställer jag inte lika höga krav på då jag tycker de känns lite sunkiga efter en säsong när man varit varm om fötterna osv. Tygballerinor som ska användas till vardags är perfekt att handla på Skopunkten varje vår. Sen är inte alla skor på skopunkten skit heller. Jag har några lite finare ballerinor i skinnimitation som hållit måttet några år, men dessa används inte lika flitigt heller.

• Caroline017

Jag köper alla möjliga typer av skor, vissa skor köper jag för att ha hemma på tomten, kanske på stranden eller när jag bara ska ha något på mig och då kan ett par skor för 99 kronor vara toppen.
    Ett av mina bästa skor kostade mig 199 kronor så det behöver inte vara skit...sen köper jag också skor av högre kvalitet och skor som är dyra av andra anledningar.
    Har skor som kostar allt mellan 79 kronor och 10 000 kronor... 

• Gryntroll
    Lajkie skrev 2013-04-19 12:14:26 följande:
    Köper dyrare vinterkängor och promemadskor. Billiga sommarsandaler typ, som inte används så ofta. Barnen får alltid dyrare skor.

Lajkie skrev 2013-04-19 12:14:26 följande:
    Köper dyrare vinterkängor och promemadskor. Billiga sommarsandaler typ, som inte används så ofta. Barnen får alltid dyrare skor.

Som hos oss! Men iofs kommer inte heller sommarsandalerna från Skopunkten eller typ Deichman, tycker att det är oerhört otäckt med skor som är plastiga och stela, som varken andas eller formas av foten.
  • Anonym

Jag köper alltid billiga skitskor o sen ångrar jag mig som tusan! Grejen är att jag är ganska modeintresserad o vill kunna ha många skor att välja på men jag har inte så mycket pengar att röra mig med. 

Sen tycker jag ecco kanske är det fulaste som finns. har du ryggsäck på stan också?  

• Mysanpysan86

Köpte bara billiga skor förut. Håller inte alls i längden.. Kan gå sönder efter bara två månader.
    Så nu har jag skärpt till mig! OCh köper bara ecco. 
    Fast,,, det kan hända att ett par jätte billiga ballerina skor handlas i sommar. Oftast är dom billiga jätte fina :) 

• yoyo90

Köper finare och dyrare skor när jag har råd och kan, annars blir det billiga typ deichmann eller billiga sneakers på stadium. Det viktiga är inte vad dem kostar utan att de känns bekvämt på. 

• Silversvans

Båda delarna, vårens träningsskor Asics för 1600, kommer springa många mil i dessa. Vinterstövlarna, BjörnBorg 1400:- även dessa har jag gått mycket i. Skor till en begravning, kommer att användas en gång 75:- på rea, samma sak med ett par skor jag hade som gravid vid en tillställning då skorna bara skulle användas en gång, de var också billiga och något "noname"-märke.

• Anonym

Skor snålar jag aldrig på. Men jag tycker att även skor som kostar 1000-2000 paret ofta har tveksam kvalitet. Plastpluppar på klackarna istället för gummi, ihåliga klackar (!) på herrskor, sladdriga läster.

Jag vet inte riktigt var jag ska hitta bra kvalitetsskor som jag har råd med och som håller. Rizzo brukar än så länge vara ett säkert kort.

Svar på tråden Köper du billiga skitskor eller skor av kvalitet som kostar mer?