• Mollytjejen

Moderkakan blockerar "utgången" i vecka 20.. Kommer den o flytta på sig????

Har varit på RUL igår, vecka 19+3.. Allting såg jättebra ut, bebisen mådde bra, måtten stämde exakt med vecka 19+3, så den växer som den ska :=) 
    Men.... Moderkakan är i framvägg och även blockerar utgången, så om den inte flyttar på sig måste man göra kejsarsnitt (vilket jag inte vill!!!!!)...  Ska tillbaka vecka 30 så ska dom kolla igen..

Nån som har varit med om detta?????? Hur gick det för er sen??? Kunde ni föda vaginalt????

• Svar på tråden Moderkakan blockerar "utgången" i vecka 20.. Kommer den o flytta på sig????
  • SilverEmma

Hade samma sak med andra barnet. Den flyttade på sig i takt med att livmodern växte och jag födde vaginalt utan problem.

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Mollytjejen

Kul att höra att det gick bra för dig Glad  
    BM sa att chansen att den flyttar på sig är stor, men man blir ändå nojjig när dom säger att man ska tillbaka och kolla igen.. 

Ska till mitt hemland (Ungern) i juni och göra 3D ultraljud i vecka 28, så dom kanske redan då kan se om den har flyttat på sig... 

• Angelica

Jag har likadant. Men jag är inte orolig för kejsarsnitt. Det är bättre med kejsarsnitt än att man förblöder. Ska också dubbelkolla så den har flyttat upp sig.

• Plopps80

Hade exakt samma! I vecka 34 nytt ulj och den hade flyttat sig. Ville för allt i världen inte ha snitt så det var tur!

• Pyret82

Samma för mig men den flyttade sig :) Blev dock snitt av andra orsaker tyvärr.

• Lyckan 382

Hej! Var på RUL idag och moderkakan ligger liiiite för "utgången" så att säga. Men ultraljuds-BM sade att hon inte är orolig. Hon sade inte något om att komma tillbaka och kolla efter v. 30.... Kan det hända att läkaren tittar på ultraljudsdatan och ber min vanliga BM att ge mig en kallelse senare? Jag lär ju självklart nojja mig nu!!

• Lyckan 382

Hej! Var på RUL idag och moderkakan ligger liiiite för "utgången" så att säga. Men ultraljuds-BM sade att hon inte är orolig. Hon sade inte något om att komma tillbaka och kolla efter v. 30.... Kan det hända att läkaren tittar på ultraljudsdatan och ber min vanliga BM att ge mig en kallelse senare? Jag lär ju självklart nojja mig nu!!

• Mamma och Fru

På rul låg moderkakan ivägen för utgången, nu ca 2.5 vecka senare (v 20+0) så har den flyttat på sig!

Svar på tråden Moderkakan blockerar "utgången" i vecka 20.. Kommer den o flytta på sig????