• Gurkan

Får förskolan använda permanent färg?

Dt kan ju vara så att förskolan använt en ny färg? Iland görs ju avtalen om och så finns inte den produkten man haft innan och då får man ta en man tror är likadan. Och ibland händer det att färgen biter fast betydligt mer än ad det står att dn ska göra. Prata du med någon av ditt barns pedagoger, det kvittrar vem för de pratar de pratar med varandra. De kanske inte visste att den blev så permanent?

• Gurkan
    viseversa skrev 2013-05-03 09:49:33 följande:
    Exakt det är stor skillnad att om kläderna blir slitna/går sönder blir fläckiga av lera,sand,mat och lek. Men hade personalen slitit sönder mitt barns kläder hade det inte varit okej. Lika lite som det är okej att dom använder färg som inte går bort och därmed förstör kläderna. Jag har ingen lust att köpa nytt hela tiden och inte en chans att jag sätter på mina barn kläder med stora färgfläckar på. Vill att mina barn ska ha rena kläder utan fläckar ÄVEN på sin förskola. Klart dom målar leker och äter men det är fläckar som går bort i tvätten(oftast)

viseversa skrev 2013-05-03 09:49:33 följande:
    Exakt det är stor skillnad att om kläderna blir slitna/går sönder blir fläckiga av lera,sand,mat och lek. Men hade personalen slitit sönder mitt barns kläder hade det inte varit okej. Lika lite som det är okej att dom använder färg som inte går bort och därmed förstör kläderna. Jag har ingen lust att köpa nytt hela tiden och inte en chans att jag sätter på mina barn kläder med stora färgfläckar på. Vill att mina barn ska ha rena kläder utan fläckar ÄVEN på sin förskola. Klart dom målar leker och äter men det är fläckar som går bort i tvätten(oftast)

En gång ingen gång. Det kan ju vara ett nytt märke som står att det är tvättat men som sen visar sig inte vara så alls. Det har hänt och det kommer fortsätta ända. Det kvittar om jag har en utbildning i form och bild, jag kan inte alla marknadens märken och kommunens avtal ändras och så försvinner färgen vi alltid använt och ersätts med en annan. Att fortsätta använda färgen efter föräldrars påpekande är absolut inte okej!
  • Gurkan
    viseversa skrev 2013-05-03 10:33:22 följande:
    Ja absolut. Jag har överseende om dom inte visste om att färgen var permanent. Sant att en gång är ingen gång(när det gäller detta) men tar dom inte bort färgen hade jag blivit arg.

viseversa skrev 2013-05-03 10:33:22 följande:
    Ja absolut. Jag har överseende om dom inte visste om att färgen var permanent. Sant att en gång är ingen gång(när det gäller detta) men tar dom inte bort färgen hade jag blivit arg.

Det hade jag med och hade jag råkat ut för det i jobbet hade jag så klart bett jättemycket om ursäkt! Ödmjukhet från båda hållen efterlyses ibland ingen av oss är perfekta :)
Svar på tråden Får förskolan använda permanent färg?