• Pigelinen

Vart köper du bra och billig resväska (kabin)?

Sitter o letar efter en billig och bra kabinväska till nästa flygresa.
    Den ska ha fyra hjul så man an köra åt alla håll, vara bra och inte för dyr. Vart hittar jag en sån?

• Svar på tråden Vart köper du bra och billig resväska (kabin)?
  • zbaby

Köpte en för fyra hundra på Coop, superbra och vägde nästan inget..

• Looloo97
    zbaby skrev 2013-04-19 12:47:46 följande:
    Köpte en för fyra hundra på Coop, superbra och vägde nästan inget..
    Köpte också min på coop, kanonbra för den vägde inget. Dessutom bara 199 spänn (Rea) så den behöver ju inte hålla i evigheter heller

Själv så har jag egentligen hellre ryggsäck som handbagage om jag även har incheckat bagage, det blir så fumligt att ha två rullväskor.
    Ska jag däremot enbart resa med handbagage har jag gärna en på hjul, men absolut inte en hård väska med 4 hjul för den är skitjobbig att baxa upp i bagagehyllan...Dessutom kommer man ju inte åt nånting utan att öppna hela väskan, och den väger ofta onödigt mycket....
    Eftersom handbagaget bara får väga 5, 7 eller 10 kg beroende på flygbolag så måste väskan vara så lätt som möjligt så man får i något annat än tandborsten... 
  • lilla fru snigel

Vi har flera stycken cavalet i olika storlekar inköpta på Ica maxi. Superbra och annorlunda färger som gör de lätta att hitta på bandet. Vi har två lila och en orange. Tror vi betalade 499 på extrapris för de större ord pris är 799.

• SVejsan

Slänger in frågan till de som har väskor med fyra hjul... är dessa inte jobbiga att dra om man behöver gå en sträcka med plattlagd trottoar, det brukar ju vara så liten hjuldiameter, jämfört med de tvåhjuliga.
    Förstår att de fyrahjuliga är perfekta på flygplatsen... 

• Ubb

Den som e köpt i Coop , finns de stl 70-75 cm? O vad kostade den?

• zbaby

Coop hade massa storlekar, minns inte vad vår var (har gett den till mamma).
    Superbra iallafall! ;0)
    Men som sagt Rusta har också bra..

Svar på tråden Vart köper du bra och billig resväska (kabin)?