• Anonym

Vilken är den sexigaste dialekten

Bara på kul. Själv kan jag bli kåt bara av höra en skånsk brud prata, låter som de säger vulgära och runda ord hela tiden i mina öron :). Stockholmska och Skånska för min del, tough decision. ...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken är den sexigaste dialekten
  • JoBa

Vad är "norrländska" för dialekt? Den som pratas i de norra två tredjedelarna av Sverige, utom i Tornedalen, Pite och Jämtland (som du nämner separat)? Tror aldrig att jag hört den dialekten, men den är säkert ursexig!

• Anonym
    JoBa skrev 2013-04-19 13:38:57 följande:
    Vad är "norrländska" för dialekt? Den som pratas i de norra två tredjedelarna av Sverige, utom i Tornedalen, Pite och Jämtland (som du nämner separat)? Tror aldrig att jag hört den dialekten, men den är säkert ursexig!

Det skulle bli för många att ta upp alla norrlandsdialekter osv, ta det med en ypa salt. Just for fun :)
  • NyttNamn

Åh, jag vill svara!!

Lätt - Göteborgska!!
    Eller Gotländska skulle också duga... Skål

Äsch! /NN
  • JoBa
    Anonym skrev 2013-04-19 13:40:38 följande:

Det skulle bli för många att ta upp alla norrlandsdialekter osv, ta det med en ypa salt. Just for fun :)
    Dåså, då väljer jag norrländska! (Mest för det sugande uttalet av "ja" eller "jo", det är sex appeal i sin renaste form!)
  • Som snö

Norrländska. Som min tjej pratar det. Så jäkla sexigt!!

Tur att hon bara bor i Småland och inte kommer därifrån. För småländska är lätt osexigast! Skulle det vara så hon pratat det hade hon fått hålla käften för att få sig nåt!!

• Kolibri12

Det finns nog inget generellt svar för min del, lättare att peka ut klart osexiga dialekter Men sexigast för mig för tillfället är göteborgska..Drömmer

• Jäddan

Göteborgska.

Kul att TS gillar skånska, aldrig hört nån som funnit den eller någon av dessa skånska dialekter särskilt upphetsade. Personligen får jag ont i själen.

Svar på tråden Vilken är den sexigaste dialekten