Mirtazapin - om jag vill sova kl 22, när ska jag ta den då?
Jag har nu Voxra samt Mirtazapin för sömnen då. Frågan är när man ska ta Mirtazapinet om man vill tex somna klockan 22? Hur gör ni andra som har den? Tacksam för svar
Jag har nu Voxra samt Mirtazapin för sömnen då. Frågan är när man ska ta Mirtazapinet om man vill tex somna klockan 22? Hur gör ni andra som har den? Tacksam för svar
Hur sade din läkare?
Att jag ska prova mig fram med både dos och intag, men fick på 15 mg. Så jag tänkte höra här om det är nån so också har den och tänkte hur ni/de gör
Kl 20.00
Ta dem senast kl 20. Tar du senare så kan det vara förbenat svårt att komma upp i morgon,
Säger som de andra, senast kl 20.00 annars. Kommer du nog inte upp på morgonen.
Jag hade fått ta mina runt 19.30-19.45 för att ha en rimlig chans att somna 22.
Men sambon skulle behöva ta sina 21.30 för att sen totalt slockna vid 22
Jag har tagit dom ca. kl. 20.00 och jag tar 45mg.Min ordination är 60 - 120 mg. DÅ hade jag inte kommit upp dagen därpå! Hur mycket tar ni andra?
30-45mg. Plus atarax och några dagar i veckan imovane också.
Tog 7,5 mg igår klockan 20. Somnade runt halv elva ungefär och vaknade tio över sju då mina barn vaknade. Jag är jätteseg idag trots att jag tog 300 mg Voxra direkt på morgonen :-/ Dock sover man ju bra på dem... kanske ska ta halva 7,5 mg också? Första natten tog jag 15 mg som jag var ordinerad men jag fick ju prova mig fram som sagt. Dagen efter den var jag helt borta ungefär... för det verkar ju inte gå över förrän på kvällskvisten den här segheten ändå... dock är det ju lite bättre än med 15 mg iallafall idag som tur är...
Tar 30 mg vid 20 och blir trött lagom till 22. Vet att andra känt sig seg dagen efter men jag har aldrig känt det. Men har för mig att det ska gå över när man kört in sig lite mer.
Hej,
Jag använder Mirtazapin 15 mg ibland.
Tar dock endast en liten bit, kanske 1/4 -
1/6 av tabletten.
Om jag ska sova 22 tar jag den 19.
Lite olika hur det funkar, ibland somnar jag direkt.
Tips ta den inte efter 3 på natten, då blir du trött hela dagen.
Jag brukar prova med Mirtazapin på kvällen o om jag sen inte kan somna om tar jag en 5 mg Zolpidem efter ett tag.
Då funkar det hyfsat