• Dripknot

Kia Sportage eller Hyundai IX35?

Hej på er!

Jag har nu kommit till den punkt i mitt liv där en ny bil ska väljas. Har provkört nästan alla SUV:ar jag vet, förutom BMW, Audi, Dacia, Skoda och Peugeot.

Valet står nu mellan två koreaner; en Kia Sportage eller Hyundai IX35 Business (fd Tucson).

Plockar hem en Kia Sportage imorgon em och har den till söndag lunch. Har provkört en sådan förut också så den är hemma imorrn för en "second opinion".

Nån här som har nån av dessa två bilar och som kan ge mig lite tips och råd? Jobbigt att stå i valet och kvalet, särskilt när man vill kunna stoppa båda dessa underbara SUV:ar under huvudkudden ;)

Tacksam för alla svar och ha en trevlig helg!!!!!!

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Svar på tråden Kia Sportage eller Hyundai IX35?
  • Dripknot

Ingen som har Kia eller Hyundai här???

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Nyfikna72

Tycker nog mest att det handlar om tycke och smak mellan enbart dessa två. Kvalitetsmässigt är det nog samma lika.

• Rabarbapuppa

Hyundai äger KIA, så jag håller med Nyfikna72. Det är oerhört svårt att säga "den ena framför den andra" av så pass ganska lika bilar. Välj den du tycker är snyggast eller känner mest i magen för.

Kompisen har en Sportage, en 2012'a tror jag, som är den där 2.0'an på 163 hästar som inte direkt får det att spritta i benen. Men vassare än så går väl inte att få dem?

Han är väldigt nöjd men jag har svårt att förstå hajpen. Den går bra o så, och är väl en familjefraktare, men inte mer. Sikten är rätt jädra usel faktiskt. Och intstrumenten ganska larviga. Sen uppmärksammade jag att det rådde en frän doft av plast i denna nya bil, men det är väl så, det är inte samma pengar som för motsv Audi eller liknande och då blir det lite enklare materialval, och det måste väl iof inte vara dåligt bara för det. Men inget för mig iaf.

/Puppa

Svar på tråden Kia Sportage eller Hyundai IX35?