Scarlet 0007 skrev 2013-05-05 16:37:19 följande:
Men nu får vi ta och reda upp ett och annat. Värst vad folk har högs tankar om sig själva och sina liggrättigheter här. 1) det är aldrig ok att vara otrevlig. Att locka någon eller ge en komplimang och sedan säga "äh jag ba skoja" är givetvis sjukt otrevligt för att inte säga idiotiskt. Det är helt enkelt dålig stil att vara otrevlig (om det är oprovocerat) både på krogen och alla andra ställen. Något som däremot inte är en otrevlig sak att säga är "jag har kille". Vilket tar mig till punkt nr. 2) man kan hångla, dansa sexigt eller till och med säga "jag är sugen på att ha sex med dig" och sedan inte HA sex utan att någon ska bli förbannad för att denne inte får knulla i slutändan. Vad fasen är det för människosyn? Man måste väl kunna hångla med folk utan att man ska bli tvungen att knulla för det?! Jag gillar att hångla och gör det gärna på krogen om jag känner för det. Med det är det verkligen inte säkert att jag tänker ha sex. Skulle en kille hångla med mig, dansa med mig och flörta med mig, och sedan bli förbannad (eller slänga en öl över mig) när jag tackar nej till att åka hem till honom och knulla.., då skulle jag nog börja garva (ok, inte om jag fick en öl över mig). Vad 17 liksom? Sen vad anledningen till att jag inte vill knulla är, det har han inte med att göra.
Jag håller med dig i princip. Och då menar jag i princip, det är alltid okej att hångla utan att ha sex, att ångra sig, osv. Men det handlar om vilka signaler man skickar ut. TS skickar ut ligga-signaler helt medvetet, utan att ha några intentioner av att ligga. Skickar man ut signaler om att det bara blir hångel så är det naturligtvis helt okej. Det har hänt mig några gånger och jag tycker det är jättemysigt. Dessutom tycker jag det är smart, mtp den ofantliga mängd skitstövlar jag träffat på krogen. Vad mångra killar inne på toan säger, vill ingen tjej veta (eller så vill man det).