Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

Jag gillar att kåta upp män på dansgolvet..

Omoget och fånigt att skicka ut signaler om något som man sen inte lever upp till. Oavsett kille eller tjej. Pinsamt och i vissa fall elakt. Som i det här fallet.

• Anonym (T)
    Scarlet 0007 skrev 2013-05-02 18:44:52 följande:
    Klart det är ok. Det är inget knullförbund man ingår bara för att man hånglar lite på krogen. Det kanske var allt man ville, kille/ tjej där hemma eller inte. Vill man vara säker på att man ska få ligga så är inte krogen rätt ställe och okända människor är inte rätt fokus.

Det är klart man inte ingår nåt förbund, men det är jäkligt svinigt (och snudd på psykopatiskt) att bekräfta någon och sen visa att man bara skojade från första början. Det här med att vanligt hyfs inte skulle gälla på krogen har jag aldrig fattat.
  • Anonym (T)
    Scarlet 0007 skrev 2013-05-05 16:37:19 följande:
    Men nu får vi ta och reda upp ett och annat. Värst vad folk har högs tankar om sig själva och sina liggrättigheter här. 1) det är aldrig ok att vara otrevlig. Att locka någon eller ge en komplimang och sedan säga "äh jag ba skoja" är givetvis sjukt otrevligt för att inte säga idiotiskt. Det är helt enkelt dålig stil att vara otrevlig (om det är oprovocerat) både på krogen och alla andra ställen. Något som däremot inte är en otrevlig sak att säga är "jag har kille". Vilket tar mig till punkt nr. 2) man kan hångla, dansa sexigt eller till och med säga "jag är sugen på att ha sex med dig" och sedan inte HA sex utan att någon ska bli förbannad för att denne inte får knulla i slutändan. Vad fasen är det för människosyn? Man måste väl kunna hångla med folk utan att man ska bli tvungen att knulla för det?! Jag gillar att hångla och gör det gärna på krogen om jag känner för det. Med det är det verkligen inte säkert att jag tänker ha sex. Skulle en kille hångla med mig, dansa med mig och flörta med mig, och sedan bli förbannad (eller slänga en öl över mig) när jag tackar nej till att åka hem till honom och knulla.., då skulle jag nog börja garva (ok, inte om jag fick en öl över mig). Vad 17 liksom? Sen vad anledningen till att jag inte vill knulla är, det har han inte med att göra.
    Jag håller med dig i princip. Och då menar jag i princip, det är alltid okej att hångla utan att ha sex, att ångra sig, osv. Men det handlar om vilka signaler man skickar ut. TS skickar ut ligga-signaler helt medvetet, utan att ha några intentioner av att ligga. Skickar man ut signaler om att det bara blir hångel så är det naturligtvis helt okej. Det har hänt mig några gånger och jag tycker det är jättemysigt. Dessutom tycker jag det är smart, mtp den ofantliga mängd skitstövlar jag träffat på krogen. Vad mångra killar inne på toan säger, vill ingen tjej veta (eller så vill man det).
  • Anonym (T)
    LEG skrev 2013-05-23 19:22:35 följande:
    Ja, visst får det stå för mig. Och alla dina förutfattade mansgrisaktiga åsikter får stå för dig. Vad gjorde kvinnan för fel? Är det förbjudet att dansa om man är förlovad. Enligt din uppgift så hade hon ju ring/ar på sig, hon försökte alltså inte dölja situationen, hon ingav alltså ingen man någon ogrundad förhoppning om något mer. Vari ligger felet? Du uttrycker dig med ?hade varit på? ,vad menar du med det? Hade hon börjat dansa/bjudit upp killarna? Är det förbjudet isf? Varför hånglade männen med henne om hon var förlovad? Är det mer ok? Skulle du gilla att andra män betedde sig så mot din flickvän? Men oj, förlåt, lade jag något ansvar på mannen. Usch så hemskt. Män kan säkert aldrig ha något ansvar i dina ögon ? de blir ju förledda, eller hur? Du säger i ditt svar till mig att ?det var nog inte första gången hon betedde sig sådär heller?. Hur vet du det? Har du sett det hända förut? Troligtvis inte eftersom du inte visste vem det var. ?på så vis slipper han dessutom dra på sig eventuella könssjukdomar? ? hade hon sex med någon? Vad jag vet så smittar inte könssjukdomar genom kläderna? Och inte kan väl en man hoppa i säng med en förlovad kvinna? Fast visst ja, män har ju inget ansvar. Det är inte mycket till innehåll i dina argument, mest egna ogrundade slutsatser. Så ja, jag tycker det är omoget. Mycket omoget. Det kommer förhoppningsvis du också att förstå lite längre fram i livet.

1. Tjejen hånglade med 3-4 killar. Jag skulle uppskattat om jag fick den informationen om min flickvän. 2. Ja det är mer ok. Snacka om att fördela ansvar på fel person. Menar du att tjejen som vet om att hon är förlovad och har ett åtagande är mindre ansvarig än killarna som ev inte vet om det och inte har något åtagande gentemot någon? 3. Inget man vet men skäligt antagande, väx upp. 4. Detta vet man så klart inte heller, men med tanke på dom sexuella anspeglingarna så finns det ändå goda misstankar.
Svar på tråden Jag gillar att kåta upp män på dansgolvet..