Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Jag gillar att kåta upp män på dansgolvet..

Haha, var med om en sådan situation för några helger sedan. Någon brud som började gnida sig mot en polare på dansgolvet, han var såpass full att han inte riktigt tänkte på det, till saken hör att hon hade varit på 3-4 andra killar under kvällens lopp. Vi andra i gänget blev lite nyfikna eftersom hon hade förlovningsring/vigselring på sig, och bestämde oss för att sätta henne på plats, så vi fick tjejkompisarna att gå fram och "bekanta" sig med henne för att få fram hennes namn osv.

Vi kollade sedan upp henne på facebook och hörde av oss till hennes kille, där vi undrade om han tyckte det var okej att hans flickvän sprang runt och betedde sig som en efterbliven tonåring på krogen när hon var såpass gammal som hon var. När vi kollade hennes facebook några dagar senare hade hon inget förhållande längre :(

tl;dr Lev ditt liv som du vill, men var beredd att ta konsekvenserna om något oväntat helt plötsligt skulle hända :D Själv är jag övertygad att såna som du förmodligen skulle få en ännu större kick av situationen.

• Anonym (A)
    LEG skrev 2013-05-21 18:43:32 följande:
    Tja, man kan ju undra vem som var omognast i den här situationen. 
    Haha, ja, hånglar man med 3-4 pers under en kväll på krogen som förlovad skall man nog inte vara förlovad. Det var nog inte första gången hon betedde sig sådär heller. Samtliga i umgänget(vi var väl en 6-7 stycken) ansåg att hon verkade vara helt dum i huvudet, när hon gled runt som om hon ägde stället. Skit skall skit ha.

Att du anser det vara omoget att upplysa hennes partner om vad hon gör på krogen får stå för dig. Killen blev tacksam över att vi informerade honom vad hon höll på med, på så vis slipper han dessutom dra på sig eventuella könssjukdomar :)
  • Anonym (A)
    LEG skrev 2013-05-23 19:22:35 följande:

Ja, visst får det stå för mig. Och alla dina förutfattade mansgrisaktiga åsikter får stå för dig.

Vad gjorde kvinnan för fel? Är det förbjudet att dansa om man är förlovad. Enligt din uppgift så hade hon ju ring/ar på sig, hon försökte alltså inte dölja situationen, hon ingav alltså ingen man någon ogrundad förhoppning om något mer. Vari ligger felet? Du uttrycker dig med ”hade varit på” ,vad menar du med det? Hade hon börjat dansa/bjudit upp killarna? Är det förbjudet isf? Varför hånglade männen med henne om hon var förlovad? Är det mer ok? Skulle du gilla att andra män betedde sig så mot din flickvän? Men oj, förlåt, lade jag något ansvar på mannen. Usch så hemskt. Män kan säkert aldrig ha något ansvar i dina ögon – de blir ju förledda, eller hur? Du säger i ditt svar till mig att ”det var nog inte första gången hon betedde sig sådär heller”. Hur vet du det? Har du sett det hända förut? Troligtvis inte eftersom du inte visste vem det var. ”på så vis slipper han dessutom dra på sig eventuella könssjukdomar” – hade hon sex med någon? Vad jag vet så smittar inte könssjukdomar genom kläderna? Och inte kan väl en man hoppa i säng med en förlovad kvinna? Fast visst ja, män har ju inget ansvar.

Det är inte mycket till innehåll i dina argument, mest egna ogrundade slutsatser. Så ja, jag tycker det är omoget. Mycket omoget. Det kommer förhoppningsvis du också att förstå lite längre fram i livet.

Haha, vad skön du är :) Du är uppenbarligen kvinna, och med dina irrationella åsikter förklarade du precis för samtliga i tråden att kvinnor bör vara ansvarsbefriade från sina handlingar, vilket är ett helt efterblivet resonemang. Alla människor är ansvariga för sina handlingar, frågan är dock varför du väljer att flytta fokus och skuldbelägga männen i den här situationen. Männen var såvitt jag vet singlar, och har därför inget ansvar för hennes åtaganden.

Funktionella individer, män som kvinnor, kan ta ansvar för sina handlingar. 

Du menar alltså på fullaste allvar att det är männens ansvar att inte hångla med kvinnan för att hon är förlovad? Tror du att de tänker på att kolla om hon är upptagen, för jag menar, uppför man sig som singel, blir man väl behandlad som singel? Vari ligger hennes ansvar då? Det verkar inte som att du tycker hon borde ha något ansvar, men det är föga förvånande.

Hur tänker du egentligen angående könssjukdomarna då? Du tror inte en kvinna som slafsar runt med flera olika under en kväll har potential att faktiskt ligga med andra än sin partner, eller var uppstår det kortslutning i dina tankegångar? 

Nu tror jag inte riktigt på att du faktiskt menar det du säger, utan bara är ute efter att provocera, så grattis till ett halvtaskigt försök åtminstone.
Svar på tråden Jag gillar att kåta upp män på dansgolvet..