Inlägg från: Scarlet 0007 |Visa alla inlägg
  • Scarlet 0007

Jag gillar att kåta upp män på dansgolvet..

Chester Copperpot skrev 2013-04-27 11:24:40 följande:

Så, du tycker det är helt okej när en tjej spelar på sex och antyder att killen kommer att få sex och teasar honom en hel kväll på dansgolvet och trycker sin kropp mot hans och nästan får honom att komma i byxorna bara för att hon behövde lite bekräftelse? "Haha, sorry, jag skojade bara. Jag har en pojkkvän därhemma. Tough luck"

Skön kvinnosyn du har...

Klart det är ok. Det är inget knullförbund man ingår bara för att man hånglar lite på krogen. Det kanske var allt man ville, kille/ tjej där hemma eller inte. Vill man vara säker på att man ska få ligga så är inte krogen rätt ställe och okända människor är inte rätt fokus.
  • Scarlet 0007

Men nu får vi ta och reda upp ett och annat. Värst vad folk har högs tankar om sig själva och sina liggrättigheter här. 1) det är aldrig ok att vara otrevlig. Att locka någon eller ge en komplimang och sedan säga "äh jag ba skoja" är givetvis sjukt otrevligt för att inte säga idiotiskt. Det är helt enkelt dålig stil att vara otrevlig (om det är oprovocerat) både på krogen och alla andra ställen. Något som däremot inte är en otrevlig sak att säga är "jag har kille". Vilket tar mig till punkt nr. 2) man kan hångla, dansa sexigt eller till och med säga "jag är sugen på att ha sex med dig" och sedan inte HA sex utan att någon ska bli förbannad för att denne inte får knulla i slutändan. Vad fasen är det för människosyn? Man måste väl kunna hångla med folk utan att man ska bli tvungen att knulla för det?! Jag gillar att hångla och gör det gärna på krogen om jag känner för det. Med det är det verkligen inte säkert att jag tänker ha sex. Skulle en kille hångla med mig, dansa med mig och flörta med mig, och sedan bli förbannad (eller slänga en öl över mig) när jag tackar nej till att åka hem till honom och knulla.., då skulle jag nog börja garva (ok, inte om jag fick en öl över mig). Vad 17 liksom? Sen vad anledningen till att jag inte vill knulla är, det har han inte med att göra.

• Scarlet 0007
    Anonym (A) skrev 2013-05-21 21:33:18 följande:
    Haha, ja, hånglar man med 3-4 pers under en kväll på krogen som förlovad skall man nog inte vara förlovad. Det var nog inte första gången hon betedde sig sådär heller. Samtliga i umgänget(vi var väl en 6-7 stycken) ansåg att hon verkade vara helt dum i huvudet, när hon gled runt som om hon ägde stället. Skit skall skit ha.

Att du anser det vara omoget att upplysa hennes partner om vad hon gör på krogen får stå för dig. Killen blev tacksam över att vi informerade honom vad hon höll på med, på så vis slipper han dessutom dra på sig eventuella könssjukdomar :)
    Eh, hybris ofta?
  • Scarlet 0007
    LEG skrev 2013-05-24 15:15:54 följande:
    Förstår inte i vilket avseende mina åsikter är irrationella, faktiskt. Jag har aldrig sagt att kvinnor är ansvarsbefriade, jag ifrågasatte bara om inte männen också har ett ansvar. Naturligtvis kan inte männen ta ansvar för hennes beteende, bara för sitt eget. Undrar för övrigt hur du kan uttala att männen såvitt du vet var singlar! Också en förutfattad mening från dig, som du tar till för att det passar din historia bäst. De kanske inte hade förlovningsringar, men man kan vara i en relation för det.  Det som det hela handlar om dock är kvinnans rätt att dansa sexigt och utmanande och som du säger hångla upp andra män när hon är förlovad. Ja, det beror väl på var hon och hennes partner drar gränsen för otrohet, och den gränsen är inte fast given och behöver inte överensstämma med din gräns. Det KAN naturligtvis ha varit över gränsen i deras relation enligt hennes kille, men är inget vi vet. Nu kommer du helt säkert att argumentera att killen gjorde slut efter era påpekanden, men vet du det? Det är också en slutsats du drar av det du ser, de är inte i en relation längre.  Det kan också ha varit så att han tog upp frågan med henne för att han tyckte att hon gick över gränsen, och att hon gjorde slut för att hon tyckte att han kontrollerade henne för mycket och drog gränsen för snävt. Återigen ? för att vara väldigt tydlig ? det kan ha varit som du beskrev det, men vi vet inte. Är det något jag har svårt för så är det självutnämnda moralpoliser, som tror att de vet allt och har rätt att avgöra vad som är rätt och fel. Lev du efter din moral och låt andra leva efter sin. Ditt agerande är lite som tjejerna i Göteborg som la ut kränkande uppgifter ? skvaller. Fast givetvis i en betydligt blygsammare version.  Beträffande könssjukdomar så tänker jag som så ? dans betyder inte automatikst sex, möjligen för dig, men knappast för majoriteten. Så att en kvinna som älskar att dansa, oavsett hur sexigt det är, behöver inte automatiskt hamna i säng med någon hon dansar med. Jag tror tyvärr det uppstått en lite manlig kortslutning hos dig istället.  Sedan kan man ju faktiskt undra över hur du så självklart tänker att hon får könssjukdomar om hon skulle haft sex med någon av dessa killar. Varför har de så säkert det? Kan det vara för att de ?slafsar? runt lite för lättvindigt med tjejer kanske? Jo, jag menar vad jag skriver. Tar du det för provocerande så har du en resa i på jämställdhetens järnväg att göra. Och det verkar som det är rätt långt kvar till slutstation.  För övrigt så är jag man, bara så du vet.    

Bra, bra, bra!
Svar på tråden Jag gillar att kåta upp män på dansgolvet..