LEG skrev 2013-05-24 15:15:54 följande:
Förstår inte i vilket avseende mina åsikter är irrationella, faktiskt. Jag har aldrig sagt att kvinnor är ansvarsbefriade, jag ifrågasatte bara om inte männen också har ett ansvar. Naturligtvis kan inte männen ta ansvar för hennes beteende, bara för sitt eget. Undrar för övrigt hur du kan uttala att männen såvitt du vet var singlar! Också en förutfattad mening från dig, som du tar till för att det passar din historia bäst. De kanske inte hade förlovningsringar, men man kan vara i en relation för det. Det som det hela handlar om dock är kvinnans rätt att dansa sexigt och utmanande och som du säger hångla upp andra män när hon är förlovad. Ja, det beror väl på var hon och hennes partner drar gränsen för otrohet, och den gränsen är inte fast given och behöver inte överensstämma med din gräns. Det KAN naturligtvis ha varit över gränsen i deras relation enligt hennes kille, men är inget vi vet. Nu kommer du helt säkert att argumentera att killen gjorde slut efter era påpekanden, men vet du det? Det är också en slutsats du drar av det du ser, de är inte i en relation längre. Det kan också ha varit så att han tog upp frågan med henne för att han tyckte att hon gick över gränsen, och att hon gjorde slut för att hon tyckte att han kontrollerade henne för mycket och drog gränsen för snävt. Återigen ? för att vara väldigt tydlig ? det kan ha varit som du beskrev det, men vi vet inte. Är det något jag har svårt för så är det självutnämnda moralpoliser, som tror att de vet allt och har rätt att avgöra vad som är rätt och fel. Lev du efter din moral och låt andra leva efter sin. Ditt agerande är lite som tjejerna i Göteborg som la ut kränkande uppgifter ? skvaller. Fast givetvis i en betydligt blygsammare version. Beträffande könssjukdomar så tänker jag som så ? dans betyder inte automatikst sex, möjligen för dig, men knappast för majoriteten. Så att en kvinna som älskar att dansa, oavsett hur sexigt det är, behöver inte automatiskt hamna i säng med någon hon dansar med. Jag tror tyvärr det uppstått en lite manlig kortslutning hos dig istället. Sedan kan man ju faktiskt undra över hur du så självklart tänker att hon får könssjukdomar om hon skulle haft sex med någon av dessa killar. Varför har de så säkert det? Kan det vara för att de ?slafsar? runt lite för lättvindigt med tjejer kanske? Jo, jag menar vad jag skriver. Tar du det för provocerande så har du en resa i på jämställdhetens järnväg att göra. Och det verkar som det är rätt långt kvar till slutstation. För övrigt så är jag man, bara så du vet.
Bra, bra, bra!