• LEG

Jag gillar att kåta upp män på dansgolvet..

Anonym (A) skrev 2013-05-21 08:44:45 följande:
    Haha, var med om en sådan situation för några helger sedan. Någon brud som började gnida sig mot en polare på dansgolvet, han var såpass full att han inte riktigt tänkte på det, till saken hör att hon hade varit på 3-4 andra killar under kvällens lopp. Vi andra i gänget blev lite nyfikna eftersom hon hade förlovningsring/vigselring på sig, och bestämde oss för att sätta henne på plats, så vi fick tjejkompisarna att gå fram och "bekanta" sig med henne för att få fram hennes namn osv.

Vi kollade sedan upp henne på facebook och hörde av oss till hennes kille, där vi undrade om han tyckte det var okej att hans flickvän sprang runt och betedde sig som en efterbliven tonåring på krogen när hon var såpass gammal som hon var. När vi kollade hennes facebook några dagar senare hade hon inget förhållande längre :(

tl;dr Lev ditt liv som du vill, men var beredd att ta konsekvenserna om något oväntat helt plötsligt skulle hända :D Själv är jag övertygad att såna som du förmodligen skulle få en ännu större kick av situationen.
    Tja, man kan ju undra vem som var omognast i den här situationen. 
  • LEG
    Anonym (A) skrev 2013-05-21 21:33:18 följande:
    Haha, ja, hånglar man med 3-4 pers under en kväll på krogen som förlovad skall man nog inte vara förlovad. Det var nog inte första gången hon betedde sig sådär heller. Samtliga i umgänget(vi var väl en 6-7 stycken) ansåg att hon verkade vara helt dum i huvudet, när hon gled runt som om hon ägde stället. Skit skall skit ha.

Att du anser det vara omoget att upplysa hennes partner om vad hon gör på krogen får stå för dig. Killen blev tacksam över att vi informerade honom vad hon höll på med, på så vis slipper han dessutom dra på sig eventuella könssjukdomar :)

Ja, visst får det stå för mig. Och alla dina förutfattade mansgrisaktiga åsikter får stå för dig.

Vad gjorde kvinnan för fel? Är det förbjudet att dansa om man är förlovad. Enligt din uppgift så hade hon ju ring/ar på sig, hon försökte alltså inte dölja situationen, hon ingav alltså ingen man någon ogrundad förhoppning om något mer. Vari ligger felet? Du uttrycker dig med ”hade varit på” ,vad menar du med det? Hade hon börjat dansa/bjudit upp killarna? Är det förbjudet isf? Varför hånglade männen med henne om hon var förlovad? Är det mer ok? Skulle du gilla att andra män betedde sig så mot din flickvän? Men oj, förlåt, lade jag något ansvar på mannen. Usch så hemskt. Män kan säkert aldrig ha något ansvar i dina ögon – de blir ju förledda, eller hur? Du säger i ditt svar till mig att ”det var nog inte första gången hon betedde sig sådär heller”. Hur vet du det? Har du sett det hända förut? Troligtvis inte eftersom du inte visste vem det var. ”på så vis slipper han dessutom dra på sig eventuella könssjukdomar” – hade hon sex med någon? Vad jag vet så smittar inte könssjukdomar genom kläderna? Och inte kan väl en man hoppa i säng med en förlovad kvinna? Fast visst ja, män har ju inget ansvar.

Det är inte mycket till innehåll i dina argument, mest egna ogrundade slutsatser. Så ja, jag tycker det är omoget. Mycket omoget. Det kommer förhoppningsvis du också att förstå lite längre fram i livet.

• LEG
    Anonym (T) skrev 2013-05-24 10:00:10 följande:

1. Tjejen hånglade med 3-4 killar. Jag skulle uppskattat om jag fick den informationen om min flickvän. 2. Ja det är mer ok. Snacka om att fördela ansvar på fel person. Menar du att tjejen som vet om att hon är förlovad och har ett åtagande är mindre ansvarig än killarna som ev inte vet om det och inte har något åtagande gentemot någon? 3. Inget man vet men skäligt antagande, väx upp. 4. Detta vet man så klart inte heller, men med tanke på dom sexuella anspeglingarna så finns det ändå goda misstankar.
    No comments Jag har aldrig sagt att kvinnan är mindre ansvarig för det hon gör. Antag nu att hon faktiskt tar ansvar för att hon dansar på det sätt som beskrivits och tycker det är ok – vari ligger felet? Är killarna singel så är det väl fritt fram för dem att dansa så med henne förstås, i alla fall till dess de ev. upptäcker att hon är förlovad – då kanske man kan tycka att de också har ett ansvar för att det inte går för långt. Nu vet vi ju dock inte om de har ett åtagande gentemot någon. Det är ett antagande som har gjorts av Ja, det är ett antagande, hur skäligt det är kan ju däremot ifrågasättas. Alltför många antaganden av det här slaget grundar sig tyvärr på gamla manliga fördomar, och sådan grund kommer aldrig att vara skälig för mig. Samma dumma förutfattade meningar. Varför finns det goda misstankar? Brukar det vara vanligt att förlovade kvinnor dansar sexigt med någon hon inte är förlovad med och sedan hoppa i säng med honom?                                                                                                                    Kan det vara så att det händer att kvinnor som inte är i en relation dansar sexigt med och hånglar upp en man och sedan så slutar det med sex, och att du med ledning av det tänker att då är det väl samma sak med en förlovad kvinna? Tror att dina goda misstankar tyvärr mest sitter i dålig slutledningsförmåga och inte har så mycket  förankring  i verkligheten. 
  • LEG
    Anonym (A) skrev 2013-05-24 12:53:03 följande:
    Haha, vad skön du är :) Du är uppenbarligen kvinna, och med dina irrationella åsikter förklarade du precis för samtliga i tråden att kvinnor bör vara ansvarsbefriade från sina handlingar, vilket är ett helt efterblivet resonemang. Alla människor är ansvariga för sina handlingar, frågan är dock varför du väljer att flytta fokus och skuldbelägga männen i den här situationen. Männen var såvitt jag vet singlar, och har därför inget ansvar för hennes åtaganden.

Funktionella individer, män som kvinnor, kan ta ansvar för sina handlingar. 

Du menar alltså på fullaste allvar att det är männens ansvar att inte hångla med kvinnan för att hon är förlovad? Tror du att de tänker på att kolla om hon är upptagen, för jag menar, uppför man sig som singel, blir man väl behandlad som singel? Vari ligger hennes ansvar då? Det verkar inte som att du tycker hon borde ha något ansvar, men det är föga förvånande.

Hur tänker du egentligen angående könssjukdomarna då? Du tror inte en kvinna som slafsar runt med flera olika under en kväll har potential att faktiskt ligga med andra än sin partner, eller var uppstår det kortslutning i dina tankegångar? 

Nu tror jag inte riktigt på att du faktiskt menar det du säger, utan bara är ute efter att provocera, så grattis till ett halvtaskigt försök åtminstone.

Förstår inte i vilket avseende mina åsikter är irrationella, faktiskt. Jag har aldrig sagt att kvinnor är ansvarsbefriade, jag ifrågasatte bara om inte männen också har ett ansvar. Naturligtvis kan inte männen ta ansvar för hennes beteende, bara för sitt eget.

Undrar för övrigt hur du kan uttala att männen såvitt du vet var singlar! Också en förutfattad mening från dig, som du tar till för att det passar din historia bäst. De kanske inte hade förlovningsringar, men man kan vara i en relation för det.

Det som det hela handlar om dock är kvinnans rätt att dansa sexigt och utmanande och som du säger hångla upp andra män när hon är förlovad. Ja, det beror väl på var hon och hennes partner drar gränsen för otrohet, och den gränsen är inte fast given och behöver inte överensstämma med din gräns. Det KAN naturligtvis ha varit över gränsen i deras relation enligt hennes kille, men är inget vi vet. Nu kommer du helt säkert att argumentera att killen gjorde slut efter era påpekanden, men vet du det? Det är också en slutsats du drar av det du ser, de är inte i en relation längre.

Det kan också ha varit så att han tog upp frågan med henne för att han tyckte att hon gick över gränsen, och att hon gjorde slut för att hon tyckte att han kontrollerade henne för mycket och drog gränsen för snävt. Återigen – för att vara väldigt tydlig – det kan ha varit som du beskrev det, men vi vet inte.

Är det något jag har svårt för så är det självutnämnda moralpoliser, som tror att de vet allt och har rätt att avgöra vad som är rätt och fel. Lev du efter din moral och låt andra leva efter sin. Ditt agerande är lite som tjejerna i Göteborg som la ut kränkande uppgifter – skvaller. Fast givetvis i en betydligt blygsammare version. 

Beträffande könssjukdomar så tänker jag som så – dans betyder inte automatikst sex, möjligen för dig, men knappast för majoriteten. Så att en kvinna som älskar att dansa, oavsett hur sexigt det är, behöver inte automatiskt hamna i säng med någon hon dansar med. Jag tror tyvärr det uppstått en lite manlig kortslutning hos dig istället. 

Sedan kan man ju faktiskt undra över hur du så självklart tänker att hon får könssjukdomar om hon skulle haft sex med någon av dessa killar. Varför har de så säkert det? Kan det vara för att de ”slafsar” runt lite för lättvindigt med tjejer kanske?

Jo, jag menar vad jag skriver. Tar du det för provocerande så har du en resa i på jämställdhetens järnväg att göra. Och det verkar som det är rätt långt kvar till slutstation. 

För övrigt så är jag man, bara så du vet.

• LEG
    Anonym (T) skrev 2013-05-24 20:08:09 följande:

Fast nu handlade det inte om kvinnans rätt att dansa sexigt/utmanande, klä sig sexigt/utmanande, ingå i ett öppet förhållande eller alla dom andra väderkvarnarna du slåss mot. Om du nu är så mycket för kvinnlig frigörelse som du säger, varför skulle det då vara okej för henne att hångla med tre killar men inte ha sex med dom? Du verkar lite för disillusionerad för att föra en normal diskussion med.
    Det handlar om gränsdragning om vad som är ok inom en relation förstås. Om man lever i en öppen relation där det är ok att andra parten hoppar i säng med någon annan, så är det naturligtvis ok, om det gäller båda och båda är överens om det och mår bra av det. Nu tror jag att majoriteten av förhållanden inte är s.k. öppna relationer utan att parterna i relationen förväntar sig att båda är trogna, alltså inte har sex med någon annan. Sedan var man drar gränsen för otrohet kan ju naturligtvis variera, och det finns ju inget som är rätt eller fel, utan det är väl upp till varje par att dra den gränsen gemensamt. Ledsen om inte den referensramen framgick i inlägget. 

Vad desillustion skulle ha med detta att göra förstår jag verkligen inte. Vad`i mina inlägg visar på det och vad skulle jag vara desillusionerad över enligt dig? Ibland blir man lite full i skratt när argument bemöts med att det inte går att föra en diskussion.
Svar på tråden Jag gillar att kåta upp män på dansgolvet..