• Anonym (sönder)

Ni som levt med amfetamin/drog missbrukare och lämnat

Jag har levt med en amfetamin missbrukare i 5 år.. igår lämnade jag honom när jag hittade fullt av nålar o droger i hemmet när jag städade.. jag fick nog! ringde hans familj och dom fick komma o se vad jag hittat.  han visste att om detta hände IGEN så är det ÖVER. Mår fruktansvärt dåligt nu n'är han försöker kontakta mig på alla möjliga sätt.. vill gärna höra era berättelser om att lämna en missbrukare, hur ni gjorde och hur ni haft det.. vill bara prata med någon som vet vad jag går igenom.. kan inte sätta ord på det just nu.. ;/

• Svar på tråden Ni som levt med amfetamin/drog missbrukare och lämnat
  • Anonym (alkohol,  hash och amfetamin)

För mig tog det 8 år innan jag äntligen kunde kasta ut fanskapet... 8 år av gräl, diskussioner, oro, osanningar och pundande.... Det är jättejobbigt! För alla känslor finns ju kvar. Men försök att komma ihåg att det blir mycket bättre utan honom.

Du slipper alla obehagliga överraskningar och oro. Du behöver bara bry dig om dig själv! Kämpa på och håll ut! Det onda i hjärtat går över fortare utan honom!

• Anonym (alkohol,  hash och amfetamin)

För mig tog det 8 år innan jag äntligen kunde kasta ut fanskapet... 8 år av gräl, diskussioner, oro, osanningar och pundande.... Det är jättejobbigt! För alla känslor finns ju kvar. Men försök att komma ihåg att det blir mycket bättre utan honom.

Du slipper alla obehagliga överraskningar och oro. Du behöver bara bry dig om dig själv! Kämpa på och håll ut! Det onda i hjärtat går över fortare utan honom!

• Anonym (sönder)

8 år av denna skit lät inte alls roligt.. :/ försökte han gömma sitt missbruk för dig? hur kom du isåfall på honom?
    Själv visste jag långt inne i mig att något inte stog rätt till men valde att låta mig manipuleras o blunda.. tills jag igår fick nog efter att h hittat gömmstället. han gick in på toaletten 30 min 3ggr om dan för att få spruta i sig skiten o trodde att ja aldrig skulle komma på detta..vi bråkade varje dag för att ajg inte kunde förstå varför hans humör gick upp o ner ständigt. varför han blev våldsam för minsta lilla grej o varför han gömde saker i kläderna, fickorna, fick inte röra !! inte röra mobilen hans, INGENTING. Fick sitta vaken på nätterna med honom ligga på helspänn för jag visste att om ja somnar så kan han sticka ut när som helst. Vill vara stark.. men de e så många känslor.. besvikelse, hat, ensamhet, äcklad, skam...

• Anonym (sönder)

man har slösat flera år av sitt liv på att få bli SVIKEN gång på gång, LOVAD gång på gång. Blivit ljugen rätt upp i ansiktet GÅNG PÅ GÅNG. Blivit manipulerad varje gång man tänkt lämna skiten! O tro mig det har hännt mer än 1 gång!! Hur kan man göra så här mot en människa?? Låtit mig tro att de har varit mitt fel hela tiden att han behandlade mig som SKIT!! Drogerna tog över ja, men har han inget samvete? varför lämnade han inte mig om han visste att drogerna alltid kommer vara nr 1 i hans liv? varför drar han ner mig som medberoende o förstör mitt liv också. För att se den man har gift sig med o den man älskar knarka sönder sig gör MINST lika ont för mig som det gör för honom, om inte värre. Han får ju iaf sina rus varje dag, o komma bort i andra världar, medans JAG fick sitta där helt NYKTER i den RIKTIGA världen o försöka kämpa mig igenom allt den hårda vägen - den drogfria o NYKTRA vägen.. medans han var i paradiset... FY FAN vad jag är arg just nu !

• Isabelle 392

9 år , 9 långa år levde jag med en blandmissbrukare som sakta bröt ner mej psykiskt. Ett förhållande med en missbrukare kan inte bli bra helt enkelt :( jag fick även ett barn med denna människa så nu lär han alltid vara involverad i mitt liv .
    Låt han inte påverka dig stå stark och håll fast vid ditt beslut

• vårregn

jag har levt med en missbrukare,han gick på suboxone (substitute för heroine)o j trodde han var drogfri men icke han tog allt möjligt o tiden som sen följde var ett helvete ,ångest ,obehag ,rädsla, hans lögner manipulationer,svek, humörsvängningar, hot t.o.m våld o j " fastnade" blev medberoende.jag gick med i naranon en grupp med medberoende o tror det hjälpte att lämna fast det var svårt o har brutit flera gånger.Att läsa sms o lyssna på alla löften gör det svårare tro på handling låt missbrukaren ta sina droger o konsekvenser.Du VET om han vill lägga av det märks.Gå med i Naranon lev ditt liv.,Själv behöver j läka efter allt j varit med om .o det känns så hemskt att jag varit i ett så hemskt förhållande o låtit mig själv behandlas så grymt många gånger visst var det "bra" stunder annars skulle jag aldrig stannat jag ville ha dem tillbaka men det blir bara vårre o jag tror man är eller blir sjuk som missbrukaren om man lever med en.Jag tycker att vara i missbruk måste vara helvetet på jorden.Frågan är VARFÖR är man i det ?Skulle önska att jag lAGT BENEN PÅ RYGGEN O SRUNGIT FÖR LIVET .Att vara med en aktiv missbrukare innebär att aldrig känna tillit .att vara ensam om ngt hemskt drabbar än då får man ännu ett problem en som tar till droger ,tabletter,att vara med någon som inte finns där o det viktigaste är aldrig du utan DROGEN.Och risken finns att man själv mår så dåligt att man tar till tabletter eller kanske får hiv .Han j var med tog o dela sprutor med sina sk kompisar o inte sa han något utan var intim med mig ,detta sa han efteråt så omtänksam var han men en aktiv missbrukare kan inte älska varken sig själv eller någon o är man i en sån relation älskar man nog inte sig men det gör ont att bryta o jag misstog det för kärlek .Men snarare sorg över att jag trodde på en aktiv missbrukare o lät någon skada mig så både psykiskt o fysiskt o skylls det på drogerna men det spelar ingen roll jag blev skadad o hanVALDE att ta droger vilket ju är samma sak hemskt att de kan göra saker o vara påverkad o det skulle vara ok.Ta reda på vad du får för utdelning av att vara med en missbrukare o fråga om det är vad du vill? annars ha 0 kontakt läs inga sms brev eller löften.Om han inte vill sluta är allt bara prat annars lägger man in sig på behandling går på möte o gör vad som krävs o det märker man och det tar nog ett par år,Jag vill aldrig leva i ett sjukt helvete med en aktiv missbrukare o har svårt nu att ta mig igenom min sorg efter det hoppas du klarar av att brytaDu behöver aldrig mer vara i det.LYCKA TILL o GÖR VAD SOM KRÄVS FÖR DIN EGEN SKULL.Du kan söka behandlingsvecka på behandlingshem för drogmissbrukare ring ett o fråga det lär vara väldigt bra om man levt med en missbrukare vi behöver också hjälp

Svar på tråden Ni som levt med amfetamin/drog missbrukare och lämnat