• Lotten73

Timlön för utbildad undersköterska

Ska jobba i sommar som undersköterska på ett äldreboende(.Är annars i fas 3.)
    Jag ska gå på rad  får timlön.
    Har jobbat i ca 7 år som undersköterska och är snart 40 år.
    Undrar vad timlönen ligger på?
    Kommer få 110kr+ob är det ok?

• Svar på tråden Timlön för utbildad undersköterska
  • Piano

Låter lite lite tycker jag med 7 års erfarenhet. Kolla med kommunal vad det ligger på där du bor.

• Ruggugglan

Det beror helt och hållet på vart du jobbar. Det skiljer oerhört mkt i lön. Jag har haft 120-135:- i timmen +OB beroende på vilken kommun jag jobbat i. Jag har 5 års erfarenhet och utbildning.

Fråga om mer i lön?

• Lysmasken

Jag är färdig uska i maj nästa månad. Nu arbetar jag ju som vårdbiträde/outbildad och har 110:-/h + ob. Får en ny lön nästa månad. Dock osäker på hur mycket då jag ska förhandla om den.
    Är 31 år om det nu har någon betydelse. 

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • David76

Låter jätte lite faktiskt med tanke på att det är 2013 nu! Jag har 214 kr/h men jag jobbar med horisontell rördrivning.

• Tiiipsy

Det låter väldigt lite...jag jobbar enbart som vårdbiträde inom hemtjänst och äldreboende och jag har 131:-+OB...är 29 år...

• Linnea Mark

Jag är usk, 28 år gammal, jobbat 7 år i vården. Får 115/h +ob (Göteborg)

• Lotten73

glömde säga att jag får 12% i semesterersättning på lönen med.och ob om jag jobbar på kvällar helger mm.

• Sykepleie

Oj, jag jobbade som usk under studietiden för några år sedan och hade redan då 110kr/h och sedan 115kr/h och har inte gått omvårdadsprogrammet.

• Afasi

Tycker det låter lite men det varierar väldigt beroende på vart man jobbar. Min syster har jobbat 10.12 år inom vården och är utbildad. Hon kommer få 127kr/h + ob och semesterersättning nu när hon börjar i en annan kommun (samma som mig). Hon hade i sin förra kommun 120.
    Jag är utbildad och när jag började förra året med noll erfarenhet fick jag 115 kr/h + ob och semesterersättning. Nu i juni går jag upp till 120.

Svar på tråden Timlön för utbildad undersköterska