• Lotten73

Timlön för utbildad undersköterska

Ska jobba i sommar som undersköterska på ett äldreboende(.Är annars i fas 3.)
    Jag ska gå på rad  får timlön.
    Har jobbat i ca 7 år som undersköterska och är snart 40 år.
    Undrar vad timlönen ligger på?
    Kommer få 110kr+ob är det ok?

• Svar på tråden Timlön för utbildad undersköterska
  • AAS10

I essunga kommun får jag ut 130kr i timman plus OB och sem ersättning, är 28år med 6.5års erfarenhet
    i vänersborg som är en större stad får jag ut ca 120kr i timmen

• Lotten73

nu har det hänt en tråkig sak och jag kan inte fortsätta som undersköterska på boendet hemtjänst eller ställen som innebär tunga lyft.
    Men tack för era svar ang lönen.
    Har fått diagnosen fibro myalgi.
    ska söka andra ställen som inte är så tunga.
    Tack!

• Tintins82

Låter alldeles för lågt! Jobbar som vårdbiträde på hemtjänsten och har 125kr/h,är 30 år. Nya sommarvikarier utan erfarenhet startar på 116kr/h är och är runt 18 år!!!

• Snultan

Jag jobbar som personlig assistent och tjänar 122 kr i timmen. Fast här behöver man ingen utbildning och alla tjänar lika (fast har man körkort så får man 124 kr)

Gravid i vecka 23! ****** BF 6 Oktober! Följ gärna min blogg: snultan.blogg.se
  • Snultan

De är synd att varken utbildning eller erfarenhet ska räknas in i många yrken. Speciellt som personlig assistent där de faktiskt inte finns så mycket krav och många företag gör ju lite som dom vill.

Min mamma drog en riktig nitlott. Hon utbildade sig som uska för många år sen och har jobbat på äldreboende och på sjukhus. Sen började hon som PA på ett privat bolag och hade 105 kr i timmen. SKANDAL!

Gravid i vecka 23! ****** BF 6 Oktober! Följ gärna min blogg: snultan.blogg.se
  • missan75

Jag tycker det låter pinsamt lite. Jag hade 125 kr som vårdare på ett jobb jag lämnade 2008.

• skruttan8

Låter som jättelite, är själv 35 år, utbildad och tjänar 132:-/tim, ca 10 års erfarenhet.

• Davida01

Hej Jag ska börja jobba timmanställd , utbildad sedan 2007, har erfaranhet i 6 år på olika ställe egnom vården, ny flyttat till stockholm och vet icke vart ligger lönstatisk , jag är 31 år och kvinna?

• MålaMittHjärta

Jag är 28 år, utbildad undersköterska och har 6 år arbetserfarenhet och får 127/tim + ob. (skåne)
    Tycker 110 kr är alldeles för lågt!

Mamma till världens sötaste Elvis <3
  • Natta91

Jag är 24 år och är utbildad underskötterska. Och jag jobbar som timanställd på ett äldreboende i Göteborg. Jag får ut 122kr i timmen är de bra? Mvh Nathalie

• Gladskit
    Natta91 skrev 2015-10-06 10:52:22 följande:

Jag är 24 år och är utbildad underskötterska. Och jag jobbar som timanställd på ett äldreboende i Göteborg. Jag får ut 122kr i timmen är de bra? Mvh Nathalie

I den verksamhet där jag arbetar är lägstalönen för utbildad USK'a 20720kr per månad eller 125,58kr per timme omräknat till timlön.
    Detta ska dock ses som en vägledning, eftersom lönesättningen är individuell och att hänsyn även ska tas till erfarenhet och annan utbildning.
  • Cilla93

Jag är 22 år och har cirka 3 års erfarenhet, är INTE utbildad uska och jag har 20600 i månadslön (och sen blir det ju ob-tillägg på det). När jag jobbade som timanställd hade jag nog 122 i timmen. Så 110 i timmen är enligt mig lågt.

Svar på tråden Timlön för utbildad undersköterska