Inlägg från: Andromeda |Visa alla inlägg
  • Andromeda

Får man åka buss?

Du har inte funderat på hoppstyltor? Då kan ju du och kängurun hoppa tillsammas, samtidigt som du blir längre än honom och har mer uppsikt?
    Jag skulle också rekommendera sele, så han inte smiter.  

• Andromeda
    NELV skrev 2013-04-20 20:56:16 följande:
    Jag tror inte att det funkar med styltor för jag måste kunna hålla i kopplet.
    Hur sätter man sele på en säl? En känguru ser ut som en säl.
    Det är sant, jag tänkte inte på känguruns fysik. Men du, styltor skulle ju kunna funka ändå! Min idé är att efter du skaffat kängurun så lär ni er att skutta/hoppa i takt. Du med dina hoppstyltor och kängurun, ja... med sin naurliga hoppighet. Ni lär er alltså att hoppa i harmoni innan ni ger er ut i omvärlden.
    Och sele... det är sant, det funkar inte. Men ett koppel!! Jag tänker såhär, du skaffar ett dubbelt koppel som går om din och känguruns halsar, ni sitter alltså ihop i halsen med ett bekvämt avstånd. Eftersom ni lärt er hoppa i harmoni så finns det ju ingen risk för kvävning. Om nu det otänkbara skulle ske och kängurun skulle försöka fly, eller du skulle ramla, så sitter ni ju ihop. Så visst, ni skulle tappa andan ett tag, men om du bara kravlar dig bort till kängurun så kommer ju syret att flöda igen. 
  • Andromeda
    Mercedez skrev 2013-04-20 21:11:38 följande:

Då är jag inte helt galet ute ändå?
    Nej sele eller koppel är ju helt klart en nödvändighet för att kängurun inte ska hoppa iväg. Och jag tror, verkligen, att om ts redan nu börjar träna sina muskler kring halsen så kommer han att få den fysik han behöver för ett nack-koppel. Tänk, vad smidigt att kunna ge sin känguru direktiv om hopp till höger eller vänster bara med sin hals. 
  • Andromeda
    NELV skrev 2013-04-20 21:14:43 följande:
    Det låter livsfarligt. Jag vill ha honom på bussen istället.
    Ah.... har du funderat på en modifierad barnvagn då? Utan koppel på något vis så kan jag inte se hur du kan ta ut kängurun i samhället. Han kan ju få hoppa av sig i din trädgård och sen sitta i sulky på bussen och på stan. 
  • Andromeda
    Mercedez skrev 2013-04-20 21:17:27 följande:

Eller i en  ergonomisk bärsele
    Purpurbräcka skrev 2013-04-20 21:18:21 följande:
    Bärsjal! Borde väl kännas ganska naturligt för en känguru?

JACKPOT!!
  • Andromeda
    Purpurbräcka skrev 2013-04-20 21:24:13 följande:
    Och om man tämjer den riktigt väl så kan man själv krypa ner i känguruns pung och sitta där och ha det gott medan kängurun skuttar dit man ska.
    Gud vad smidigt på morgonen när man ska till jobbet. Det är bara att äta lite, klä på sig, krypa ner i kängurun och sen bli ivägskuttad till jobbet. Toppen!
    NELV skrev 2013-04-20 21:26:53 följande:
    Jag ska ha honom på balkongen.
    Okej, då skulle jag fundera starkt på ett löpband så han kunde få motion.

• Andromeda
    NELV skrev 2013-04-20 21:31:16 följande:
    Så stor är den inte. Den väger bara 1-90 kg
    Det är klart, väger kängurun bara ett kilo kan man ju inte kräva att bli buren i dess pung. 
Svar på tråden Får man åka buss?