Inlägg från: NELV |Visa alla inlägg
  • NELV

Får man åka buss?

Om jag köper en känguru får jag ta med den på bussen?

• Svar på tråden Får man åka buss?
  • NELV
    Aniiee skrev 2013-04-20 20:38:21 följande:
    Tror inte att du får ha känguru i sverige, MEN om du fick det så blir det längst bak i bussen Flört
    Jo man kan köpa de i England så det måste man få.
    Tror du det räcker med halsband?
  • NELV
    Mercedez skrev 2013-04-20 20:46:06 följande:

Nej en sele är att rekomendera.Då drar inte djuret i kopplet så lätt. Finns på välsorterade affärer för husdjurstillbehör.
    De drar väl inte. De hoppar jhue. Det är därför jag vill ha en känguru.
  • NELV
    Mercedez skrev 2013-04-20 20:50:38 följande:

Ja men du bör ha den i sele ute bland folk.I synnerhet om du skall ta med den på bussen.
    Varför då?
  • NELV
    Andromeda skrev 2013-04-20 20:53:08 följande:
    Du har inte funderat på hoppstyltor? Då kan ju du och kängurun hoppa tillsammas, samtidigt som du blir längre än honom och har mer uppsikt?
    Jag skulle också rekommendera sele, så han inte smiter.  
    Jag tror inte att det funkar med styltor för jag måste kunna hålla i kopplet.
    Hur sätter man sele på en säl? En känguru ser ut som en säl.
  • NELV

Varför är tråden flyttad?
    Jag menar allvar. jag tänker köpa en känguru i England och måste kunna ta den på bussen.

• NELV
    Andromeda skrev 2013-04-20 21:03:25 följande:
    Det är sant, jag tänkte inte på känguruns fysik. Men du, styltor skulle ju kunna funka ändå! Min idé är att efter du skaffat kängurun så lär ni er att skutta/hoppa i takt. Du med dina hoppstyltor och kängurun, ja... med sin naurliga hoppighet. Ni lär er alltså att hoppa i harmoni innan ni ger er ut i omvärlden.
    Och sele... det är sant, det funkar inte. Men ett koppel!! Jag tänker såhär, du skaffar ett dubbelt koppel som går om din och känguruns halsar, ni sitter alltså ihop i halsen med ett bekvämt avstånd. Eftersom ni lärt er hoppa i harmoni så finns det ju ingen risk för kvävning. Om nu det otänkbara skulle ske och kängurun skulle försöka fly, eller du skulle ramla, så sitter ni ju ihop. Så visst, ni skulle tappa andan ett tag, men om du bara kravlar dig bort till kängurun så kommer ju syret att flöda igen. 
    Det låter livsfarligt. Jag vill ha honom på bussen istället.
  • NELV
    Mercedez skrev 2013-04-20 21:13:49 följande:

Nej en känguru har långa kraftiga bakben, samt korta framben. Rätt långa öron. Det har inte sälar. Det säljs faktiskt inte kängurur utan att man garanterar att ha den under uppsikt.Man måste köpa en sele till det står i köpeavtalet
    Jag har inte köpt honom än så jag vet inte vad som står i avtalet. Har jag den på bussen har jag uppsikt över den.
  • NELV
    Mercedez skrev 2013-04-20 21:15:46 följande:

Du måste ändock ha sele.Det står i avtalet du skriver på när du köper kängurun.
    Nu skojar du. Jag har inte sett ett enda koppel i djurparkerna.
Svar på tråden Får man åka buss?