• Ruggugglan

IKEAS gamla spjälsängar (mått?!). Behöver ny madrass!

För 8 år sedan när jag väntade min dotter så köpte jag en begagnad spjälsäng från IKEA. Till sängen fick vi en madrass i fint skick.

Vi har haft sängen till båda barnen, och nu är det dags för tredje. Men så slog det mig att vi var tvungna att slänga madrassen förra sommaren efter en översvämning i källaren. Vi måste alltså ha en ny madrass.

Men vad jag förstått så har IKEA inte alls samma mått andra sängar och deras gamla sängar har inte samma mått som deras nya (eftersom de bytt). Det innebär väl då att vi inte lär hitta en madrass som passar sängen?

Är det ny spjälsäng som gäller eller kan man fixa madrass på annat vis?

• Svar på tråden IKEAS gamla spjälsängar (mått?!). Behöver ny madrass!
  • eec82

Ng baby säljer det måttet 55 breda längden har jag inte i huvudet men den är standard tror även babydan kan sälja. 299:- hos barnens hus.

• Masken84

Ullared har billiga och bra madrasser passade till sambons gamla spjälsäng sen 80-talet perfekt!

• Ruggugglan
    Masken84 skrev 2013-04-21 11:37:13 följande:
    Ullared har billiga och bra madrasser passade till sambons gamla spjälsäng sen 80-talet perfekt!
    Jag funderade på att köpa där, men när jag hörde att det var andra mått så blev jag lite tveksam. Men jag får mäta och kolla nästa gång jag ska dit!
  • Lily38

Jag köpte en madrass på Gobaby.. Rätt start Exklusiv, mått 55x115x10cm :)

• RöttÄrSött

Vi köpte vår som reservdel på Ikea för strax över en hundring, men det var fem år sedan så jag vet inte om de har några kvar

Svar på tråden IKEAS gamla spjälsängar (mått?!). Behöver ny madrass!