Plötsligt har 10-veckors börjat sova mycket mer och oftare, normalt?
Vår pojke har tidigare haft vakenperioder dagtid på 1-4h för att sen sova någon timma eller två.
Nätterna har han ätit ungefär varannan, vartredje timma. Sen en vecka tillbaka sover han mycket mer och oftare, både natt och dag. I natt sov han mellan 21:45-05:45 (8!!! timmar!?) Nätterna innan den senaste veckan kanske det har blivit 4-6h i streck vilket också är helt annat mot tidigare.
Hursomhelst, nätterna är inte det som oroar mig, det är förändringen dagtid, han är vaken någon timma eller två, sover, vaken någon timma, sover, vakentimma, sover. Alltså sover han mycket mer än vad han är vaken. Ibland är han vaken 30 minuter och somnar i babygymmet och sover någon timma.
Det känns som om jag skulle kunna "natta" honom närsomhelst och titt som tätt och han skulle somna, vilket är raka motsatsen till tidigare. När han är vaken är han med, han jollrar och ler och ser sig nyfiket omkring. Han äter som han ska tycker jag och tempen var 37,6 häromdagen när jag oroade mig för att det skulle kunna vara sjukdom som gjorde honom trött.
Sambon är inte ett dugg bekymrad och tycker att jag fjantar mig.. Är det normalt att det förändras såhär? Trodde det skulle bli mer vakentid med veckorna som gick nu i början.