Att lyckas bli smal har blivt hela mitt liv
Att bli smal har blivit hela mitt liv.
Jag var tjock som barn.
Jag var tjock som ung tonåring.
Jag var halvtjock som ung vuxen, ca 73,5 kg med mycket muskler.15% kroppsfett. Jag tränade livet ur mig. Ändå var jag inte nöjd.
Jag blev allvarligt sjuk, idag väger jag 79,1 kg till mina 160 cm.
Så jag behöver gå ner minst 15 kg för att duga.
Alltid har det kretsat om att vara fit. Men den riktiga viljan till att verkligen vara det har aldrig funnits där utan det har alltid varit "åh jag vill se ut som den där smala tjejen i bikini som alla killar tittar på" åh jag vill kunna gå med låga byxor och en tröja som visar magen lite. "Jag vill vara som dom på TV och i tidningarna" "Jag vill att folk ska sluta tycka jag är tjock" När jag läser trådar här inne eller hör folk prata inser jag ännu mer hur människor pratar bakom min rygg och jag kan höra hur dom tänker "fan vad fet hon är, hon äter bara skräpmat"
Idag tränar jag livet ur mig igen. Jag går upp klockan 4 på morgonen för att köra kondition, jag jobbar 8 timmar och kör sen två pass ett styrka och ett kondtionspass till. Jag väger all min mat och äter bra mat. Bra tänker en del av er säkert... men jag själv är inte ett dugg nöjd. Mitt liv är pest och pina, jag är olycklig. Jag känner att jag måste gå till gymmet för attt folk inte ska kalla mig tjock, för att dom inte ska påpeka att mitt BMI är högt eller att jag inte får gå i legging för att jag ser ut som en flodhäst. För att dom inte ska hånle när vi beställer arbetskläder och jag behöver L-XL när alla andra har S... Jag är så trött, jag orkar inte mer.
Jag vill bara sätta mig ner, vräka i mig allt onyttigt som finns och ändå stolt kunna gå ut och säga det är MIN kropp och JAG är nöjd, vad du tycker skiter jag i.... För egentligen är jag ganska nöjd, jag tycker jag är en vacker kvinna som är lite större. Jag är aktivt, äter bra, har bra flås, orkar och är glad. Men nä.. hela den här grejen med att man måste väga max 65 kg.... helst under 50 kg.. tar sönder mig.
Är så trött på det att jag tror jag gör vad som helst nu för att väga 50 kg... kanske dags och börja med näringsdryck bara..