Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

äldre katt

Min katt som blev 21 år åt Pussi, köttfärs och Bregott. Fick lite specialfoder sista halvåret då han blev smal.

• Fridayyy
    sallybuse skrev 2013-04-23 13:37:39 följande:

Vad för foder fick er katt då? Vi har en honkatt som fyller 16 år och hon har också magrat.

Veterinären hade då småburkar med väldigt energität mat för katter som behöver extra. De har ju en massa olika sorter.
  • Fridayyy
    nemo1 skrev 2013-04-23 18:18:49 följande:
    Hills blötmat finns det som är för katter som är sjuka/nyopererade, eller allmänt dålig aptit. Dessa burkar är mycket bra att ge en katt som har svårt att få i sig mat.

Ja, det var nog den!!! Han gick upp lite i vikt men sen gick det inte längre...han var för gammal...=(
  • Fridayyy
    Trolla02 skrev 2013-04-26 21:25:57 följande:
    Ok?? Jag har hört att det är beroendeframkallande medel i pussy,whiskas och ICAs kattmat.. :(
    Därför katterna vill ha mer hela tiden..

Har jag aldrig hört...våra katter brukar tröttna på en sort ibland och vill ha en ny, sen byta tillbaka. Mjau är ganska poppis här nu. Köttfärs gillar vissa av dem, eller fisk. En katt äter enbart tonfiskkonserv med vatten och sen torrisar, endast Royal Canin.
  • Fridayyy
    Lijkan skrev 2013-04-27 07:45:30 följande:
    Om det står:
    Råprotein 7%
    Växttråd 0,5%
    Råfett 4%
    Aska 2% (??????!!!)
    Vatten 82%

Är det ett bra blötfoder?

Katter behöver den där askan. Tror det är normal mat, mycket är ju vatten. Säkert nån som vet bättre än jag här...
Svar på tråden äldre katt