• mycketsaft

Släppa ut katter i Högsbo

De flesta har väl hört/läst om kattmördaren i Högsbo, särskilt de som bor där, VARFÖR släpper de ändå ut sina katter!? Jag blir nästan lika irriterad på kattägarna som släpper ut katterna på samma gata som andra katter blivit uppsprättade på som jag blir på den sjuka jävel som dödar katterna.
    Hade jag inte bott typ 100 mil ifrån hade jag gått och tagit fast de lösa katterna, sökt upp ägarna och frågat personligen... 

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article16642474.ab
    http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1450092-hans-katt-plagades-till-dods

• Svar på tråden Släppa ut katter i Högsbo
  • Aileen Allannah
    Skopan skrev 2013-04-22 21:08:41 följande:
    Kan bara svara för dom områden jag bott i , många katter men ett fåtal påkörda
    Märkligt, jag, och många jag känner har kört på katter ett flertal gånger, och ett par gånger i månaden står det något i tidningen om påkörda katter, så SÅ få är det knappast. Kanske hos dig då, och då har ni ju tur.
  • Skopan

I tidningen har det aldrig stått att katter blivit påkörda o dom som blir det är oftast på landsväg inte i områden

• Kul
    Queenie70 skrev 2013-04-21 21:13:46 följande:
    Tja, folk som har utekatter i tätbebyggelse är väl aldrig särskilt brydda om sina katter ,vare sig det går kattmördatmre lösa eller inte, helt enkelt så det förklarar ju saken.
    De som har katter bara inne är inte brydda om katternas mående snarare.
  • Aileen Allannah
    Skopan skrev 2013-04-22 21:56:14 följande:
    I tidningen har det aldrig stått att katter blivit påkörda o dom som blir det är oftast på landsväg inte i områden
    Okej. Vad bra då.
  • Queenie70
    Kul skrev 2013-04-22 21:59:41 följande:

Detta handlar om att det är dåligt att ha utekattor i tätbebygglse. Det är även dåligt kattägarskap att aldrig låta katten gå ut vilket kan genomföras med sele och tillsyn.
  • Lindsey Egot the only one

Fast de som har fåglar, kaniner, hamstrar, marsvin i bur. Ormar, ödlor och spindlar i terrarier håller ju också sina djur i miljöer som inte är naturliga för djuret. Och hunden! Är det i hundens natur att gå i koppel?

• philur
    Queenie70 skrev 2013-04-22 22:09:56 följande:

Detta handlar om att det är dåligt att ha utekattor i tätbebygglse. Det är även dåligt kattägarskap att aldrig låta katten gå ut vilket kan genomföras med sele och tillsy
    Ett enkelt och bra svar,svårare en så behöver det inte vara.
  • mycketsaft
    Kul skrev 2013-04-22 21:59:41 följande:

Smart sagt.. verkligen
  • Trevligt

Tycker inte ett dugg synd om kattägarna som får sina djur uppsprättade och dödade.
    Ert eget fel att släppa ut katten vind för våg !

Däremot lider jag med katten, katten har inte gjort ngt fel, det är ägarna.
    Konstigt att ägarna inte tar läget på allvar och behåller katten inne.

Skärpning ni som anser er vara kattvänner.

• mycketsaft
    Trevligt skrev 2013-05-01 16:15:08 följande:
    Tycker inte ett dugg synd om kattägarna som får sina djur uppsprättade och dödade.
    Ert eget fel att släppa ut katten vind för våg !

Däremot lider jag med katten, katten har inte gjort ngt fel, det är ägarna.
    Konstigt att ägarna inte tar läget på allvar och behåller katten inne.

Skärpning ni som anser er vara kattvänner.

Man blir lite less när de gråter ut i media eller på facebook för att katten blivit dödad.. Hur svårt är det att inte släppa ut den? Det kan ju inte vara så att någon där missat att katter slaktas i området.. Och sen tycker jag absolut inte att man ska ha katter ute i det området alls, kattmördare lös eller inte, förutom i koppel då.
  • Feltryck01

Kattmördaren är gripen, har ni sett det?

Tyvärr (JA, tyvärr!) verkar han vara ung, typ sexton, och därför räknas psykfallet som ett barn och kommer väl få ett par månader på sluten ungdomsvård med lite samtal med terapeut.
    Chansen verkar väl rätt stor att vi ser honom i tidningar i framtiden som mördare, det tippar jag på i alla fall.
    Why don't you show me a little bit of spine you've been saving for his mattress?
  • mycketsaft
    Feltryck01 skrev 2013-05-04 09:54:11 följande:
    Kattmördaren är gripen, har ni sett det?

Tyvärr (JA, tyvärr!) verkar han vara ung, typ sexton, och därför räknas psykfallet som ett barn och kommer väl få ett par månader på sluten ungdomsvård med lite samtal med terapeut.
    Chansen verkar väl rätt stor att vi ser honom i tidningar i framtiden som mördare, det tippar jag på i alla fall.
    Jo, jag såg det, tror också att han kommer att bli värre.. Hoppas vi har fel :p
Svar på tråden Släppa ut katter i Högsbo