• Anonym

    Rädd för pappa

    Min 14 månaders bebis är rädd för sin pappa. Vi gick isär redan när jag var gravid men han har funnits där sedan hon föddes.
    Brukar träffa henne varannan dag.
    Från det att hon var 3,5 månader så har hon bara gallskrikit när han hållit i henne. Trodde det skulle bli bättre ju äldre hon blev men det har bara blivit värre.
    Har verkligen försökt med allt men inget funkar.
    Det går bra att dom leker så länge jag sitter där, hon ler mot honom men så fort han försöker ta i henne så börjar hon gråta. Har försökt lämna dom själva men då skriker hon tills jag kommer tillbaka. Han kan inte trösta henne hur mycket han än försöker.

    Förut har dom kunnat ta promenader i vagnen o då somnar hon oftast men nu på senare tid så funkar inte ens det. Hon gråter tills dom kommer tillbaka. Hon spänner hela kroppen när hon ser honom, o bara jag säger ordet pappa så syns rädslan i hennes ögon.

    Har pratat med honom om det, trodde först att hon kände av hans osäkerhet och kanske därför hon reagerar som hon gör.

    Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, varför gör hon så?

    Låt mig tillägga att alla andra går bra. T om folk hon inte sett på länge, alla utom just hennes pappa

    Desperat....

Svar på tråden Rädd för pappa