4ever skrev 2013-04-22 16:37:17 följande:
Ok, fast tycker tiden ändå känns långsam när man hela tiden hoppas o har det i tankarna. Jag slutade med ppiller sommaren 2010 men min mens dök aldrig upp så 2011 i maj så gick jag till en privat gyn. Då nämnde hon ingenting om att jag har PCO. Hon skrev först ut provera, vilket gjorde att jag fick mens. Hon sa att äl skulle komma igång men den gjorde inte det så i september krävde jag pergotime som inte heller gav mig något, utom en stor cysta som gjorde ont. hon rekommenderade mig utredning då. Kom till privata kliniken o då sa de att jag har pco. Fattar inte varför den första gyn inte hade sagt något? Man kan ju se tydligt på vul. Så om jag vetat det skulle jag aldrig slösat tid på provera o pergo :( hur fick du reda på det?
Jag hade 12 ägg, en va omogen. Tror det va 6 som befruktades o 1 fryste de ner. Första gången fick jag bara ut 4 ägg o andra ivf fick jag ut 22. Så nu visste dom på ett ungefär vilken dos jag behövde för att få ut lagom. Va bra att du fick så många av bra kvalite :) då har du 4 i frysen? Lyx.
St görans ok är det privat? Känner inte till de i sthlm. Sahlgrenska är faktiskt bättre än förväntat mig men Det jag inte gillar är att läkarna inte lyssnar på en utan är så bestämda de bara kör sina rutiner. På det privata hade man lite att önska. Typ om man ville ha mer progesteron utskrivet osv. De hade bättre tider o de passade tiderna. På sahlgrenska är de alltid minst 20 min sena. Et hade jag kl 1400 fick vänta en timma! Hur är st görans med sånt?
Ja du har så rätt! Man kan bli besviken om man testar innan td (men kan inte hejda min nyfikenhet :/ dålig karaktär!)
Hur gammal är du? Jag är 26.
Ha det :)
Jag är 34. Önskar jag kunde ha satt igång barnfabriken tidigare, men träffade inte Mr Right förrän för två år sedan
Jag vet ännu inte om jag får några till frysen. De skulle odlas vidare och jag får besked idag tror jag. De skulle odla vidare alla sex ägg. Så jag hoppas på iallafall två till frysen!
Fick inte veta att jag hade pco förrän jag gick till gyn i höstas. Han såg pärlbandet på ultraljud. Alla verkar inte ha så bra kunskap om pco tyvärr. När jag läste om pco innan jag fick reda på att jag hade det så trodde jag att jag absolut inte hade det! Är ju varken överviktig eller har problem med acne. Kanske lite hårstrån här och var i överflöd, men trodde inte det kunde va det. Däremot stämde ju det här med oregelbunden mens in väldigt bra.
S:t Görans är en privat mottagning men sedan årsskiftet skickas även landstingspatienter dit. Vi kom först privat men kom sedan in via landstingskön. Visst får man vänta ibland, men när det var viktiga saker som äggplock och ET var de snabba och duktiga, ingen väntetid alls. Om man får vänta ber de alltid om ursäkt för det. Tycker de är proffsiga och bra på alla sätt! Trist att Sahlgrenska är lite slarviga med att passa tider och så. Hoppas de blir bättre med det!
Har du några symptom?Jag känner lätt mensvärk, har ömma bröst och är trött på kvällen. Men inga hugg och stick. Säkert bara progesteronet. Spännande att ruva tillsammans