• Craftsman

Den vilda diskutionen om risgrynsgröt..

Jag och sambon började prata om klassiska maträtter när man gick i grundskolan, jag importerade henne från Götlaborg för att fylla på lite i genpolen. Men detta medför även andra små egenheter som att säga bamba istället för matsalen och att säga tjex och andra småsaker. För att komma till poängen nu då så berättade jag att jag alltid ätit sirap till risgrynsgröt. Även i skolan så serverades det sirap till. Jag blir ytterst förvånad när min älskade kvinna aldrig hört om detta. Så, vad har ni på gröten?

• Svar på tråden Den vilda diskutionen om risgrynsgröt..
  • roffe

Vi brukade ha antingen kanel och socker eller sirap på gröten hemma. Och i skolan serverades det oftast kanel och socker. Är från Sörmland. =)

• Kim J

Kanel och socker. Vissa vill tydligen ha vidrig saftsås på (?) som serverades i bamba ;)

• mucklas

Samma här; kanel och socker. Min man (dalmas, den token) och mina barn däremot äter sylt till, helst hallon Obestämd

If there was an olympics in martyrdom, my mother would lose on purpose.
  • Litet My

Kanel och socker, ibland en smörklick i mitten/Dalsland

• lövet2

Kanel o socker // Norrbotten.

Mina föräldrar, som är från Jämtland, tar helst bara en smörklick mitt i gröten.

• Jackson

Kanel & Socker på min gröt tack! Men i bamba så serverades det alltid saftsås till risgrynsgröten + kanel och socker. 

The only thing to do with good advice is to pass it on. It is never of any use to oneself.
  • Anton Chigurh

Kanel, socker och Arlas Latte Mjölk. 

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
Svar på tråden Den vilda diskutionen om risgrynsgröt..