• Anonym

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Jag hade aldrig accepterat det men det beror ju på vad man vill med förhållandet? Jag är förhållande typen, långvariga förhållanden strävar jag efter och då funkar det inte med kk... 

Han jag en kille ska han var min, bara min!

• Anonym
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-22 00:18:51 följande:
    Jag är ju inte i samma situation.
    Nej men du kan hitta en kk som du kan mysa med och knulla lite med ibland. Är det okej för honom?
  • Anonym

Men..varför vill du ha en kille som inte hellre bara har sex med dig?
    Visst är det ärligt av honom, att tala om det . Men du är alltså inte mer värd i hans ögon än en av hans vänner att ha sex med?

Tänk om du vill ha sex ofta då! Ska han då neka dig och säga att han måste spara sig till sin KK?
    Jag kan absolut inte förstå...om det inte är så att en tjej kanske inte alls vill eller väldigt sällan har lust. Varför man ska söka sig utanför sitt förhållande öht?  Om man nu älskar personen man har förhållande med.
    Annars kan han väl likagärna bara ha sin KK utan förhållande, om det är så viktigt?

Tror det inte är bra för ditt självförtroende. För du kommer inte känna dig som den viktigaste personen i hans liv. Uppenbarligen är du det inte heller, för då hade valet vart enkelt. Vara kompis med henne är en helt annat sak, 

• Anonym
    Anonym (sexinthesummer) skrev 2013-04-22 07:13:45 följande:
    så bra sex som han har med henne kommer han inte ge upp... du kan inte förvägra honom det, tänk på att killar är kåtare, vi får blue balls om vi inte får spruta ibland...
    Blue balls är en myt som vissa tonårspojkar fortfarande tror på...
  • Anonym
    Anonym (komiskt) skrev 2013-04-22 01:27:30 följande:
    det spelar roll naturligtvis, eftersom män och kvinnor är så extremt olika. han skulle aldrig nånsin gå med på en sån här grej, men det finns en chans att du gör det.

en man skulle inte gå med på att ha en flickvän som knullar en annan kille samtidigt som han är trogen. 
    Jo, jag har själv träffat såna killar som hade gått med på det. Så din världsbild behöver modifieras lite.
  • Anonym

Om det blir svårt för dig eller inte tror jag beror på vilka känslor du har för honom.
    Älskar du honom väldigt mycket, så är det  mycket troligt att du blir svartsjuk varje gång han väljer henne.
    Är dina känslor inte så starka, och du själv kan tänka dig någo på sidan om. Varför då inte bara gå och hitta någon som du är tillräckligt intresserad av , och som bara vill ha dig?

Jag förstår inte varför man inte väljer att fortsätta vara singel istället, om man ändå inte ens har tanken på att ha ett seriöst förhållande? Tycker som de andra att det låter som han skulle välja bort dig itsället för KK och det är därför han talar om detta för dig. För att du ska göra valet, och han slipper dåligt samvete över otrohet.

Bara min känsla....hade aldrig själv gått med på att vara i ett förhållande där jag inte kände mig mest älskad.

• Anonym

Se till att han tvättar snorren ofta bara!

Skämt åsido, vem går med på något sådant? Han vill ju bara ha en till kk med dig. 

• Anonym
    Wench85 skrev 2013-04-22 12:28:11 följande:
    TS/madraykin/nånsomvet: jag verkar ha missat; begär han att TS är monogam?

Ja, TS får inte ha någon vid sidan av.
    liv skrev 2013-04-22 11:22:46 följande:
    Det är ingen kk... Det är en kille som har problem med att binda upp sig. Men i praktiken verkar det som att han redan har en flickvän...

Tror jag också... Tyvärr kommer det nog innebära för TS att det inte kommer att bli en långvarig relation eller iaf "seriös" med giftermål, barn osv.    

• Anonym
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-22 13:05:28 följande:
    En fråga till er som hävdar att han redan har en flickvän och liknande:

Menar ni att det inte kan finnas mellanting mellan partner som man vill dela sitt liv med och en KK som man inte bryr sig om och bara utnyttjar för sex?

Jag tror i alla fall inte att hans känslor för den här tjejen betyder att hans känslor för mig är mindre eller att han inte kan ha intresse av ett förhållande för mig. Så långt förstår i alla fall jag hans resonemang. 
    "Menar ni att det inte kan finnas mellanting mellan partner som man vill dela sitt liv med och en KK som man inte bryr sig om och bara utnyttjar för sex?"

Det normala är att man MED GLÄDJE släpper sina kk's om man träffar någon man älskar och vill leva med. 
  • Anonym
    Madraykin skrev 2013-04-22 13:26:50 följande:
    Och vem är det som avgör vad som är "normalt" och inte för sina medmänniskor?
    Partnern såklart. Men i det här fallet har partnern bett om råd.
  • Anonym

Normalt är så som de flesta beter sig. Det behöver man inte rätta sig efter, men det är vad normalt betyder.

• Anonym
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-22 14:11:19 följande:
    MED GLÄDJE? Hatar du dina KK:s så mycket? Jag har inte varit i den situationen som beskrivs, men jag kan säga att det finns många ex, föredetta vänner och föredetta sexpartners som jag kan sakna ibland. Det har i alla fallen funnits bra anledningar alternativt naturliga orsaker till att det blivit som det har blivit, men det betyder ju inte att jag lämnat dem med glädje...

Jag skriver här mest ur min killes perspektiv, eftersom det intressanta är hur ni ser på hans argument och tankar. Hur jag själv ställer mig kommer jag säkert att återkomma till, men främst är jag förvirrad och öppen för att fundera kring hans argument.

Ni som skriver att en partner ska uppfylla alla ens behov av sex och närhet:
    Hur ser ni på onani? Hur ser ni på att krama andra personer? 
    Hatar mina kk's? Nej inte alls, men för mig är det fullständigt naturligt att sluta ha sex med en kk när jag träffar någon jag älskar.
  • Anonym

Ett förhållande för mig är att man enbart sexuellt är med varandra. Att ha ett förhållande och ett KK samtidigt känns ju inte optimalt. 

Har inte läst hela tråden; men, både jag och min sambo är vänner med våra tidigare partners. Vi har dock ej, sen vi började dejta, vart med någon annan. Älskar man en människa behöver man inte någon annan för att bli tillfredsställd. 

Fråga honom hur det skulle kännas om du skaffade ett KK med en jätteku för att han inte kunde tillfredsställa dig.  

• Anonym
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-22 00:08:39 följande:
    Vi har snackat lite om det.. de är bra kompisar och så sedan länge som sagt. Och det måste väl vara okej?? sen har han också sagt att han antagligen inte kommer kunna låta bli att mysa med henne och knulla ibland... 

Jag tycker han är oseriös. Han ska kanske bli ihop med henne istället. Eller så kan du också ha en kk och bli kär i honom istället. Vad är meningen med ett förhållande om inte det basala finns, tex bara ha varandra som partner och hålla sig till den personen. Tycker allt faller annars. Vad är meningen i längden?!
  • Anonym
    det spelar roll naturligtvis, eftersom män och kvinnor är så extremt olika. han skulle aldrig nånsin gå med på en sån här grej, men det finns en chans att du gör det. en man skulle inte gå med på att ha en flickvän som knullar en annan kille samtidigt som han är trogen. 

det spelar roll naturligtvis, eftersom män och kvinnor är så extremt olika. han skulle aldrig nånsin gå med på en sån här grej, men det finns en chans att du gör det. en man skulle inte gå med på att ha en flickvän som knullar en annan kille samtidigt som han är trogen. 

Och jag som är tjej skulle aldrig ha ett sådant förhållande! Så vi tjejer accepterar sådant, men det brukar inte hålla. Vilka tjejer träffar du? Inte mina vänner i alla fall eller mig.
  • Anonym

du skriver att för dig är det inte som att gå o shoppa... innebär det då att du nöjer dig med honom för det är det du anser att du förtjänar på något sätt? 
    jag tycker att det är lätt att prata och döma nu, men om du verkligen vill ha honom o accepterar detta så kan du ju inte direkt komma o gnälla om det senare för han har ju trots allt varit ärlig om henne..  alla relationer är annorlunda och jag dömer inte dit utan menar enbart att du ska tänka igenom dit beslut ordentligt för denna kvinnan kommer indirekt vara i ditt liv också.. tänk på det senare tid när och om ni får barn ihop.. han spendera tid med henne o inte med dig och barnet. finns många för och nackdelar.. undrar lite bara.. hur gick hans förra relation?  det känns som han har kvar henne för hon är den enda fasta punkt i hans liv som inte försvinner.. ni andra kvinnor kommer och går men hon består o därför betyder hon också mycket för honom och inget han lär göra sig av med enbart pga en nuvarande tjej.. 
    Du får inte ha någon KK.. varför inte?? för då vet han ju ändån innerst inne hur det faktiskt fungerar .. han är ju inte dum.. smart man..
    som sagt.. det kanske känns bra nu för att du älskar honom.. men jag blir inte förvånad om det inte känns bra längre fram just för du bara är människa och vi människor styrs ju ibland av känslor.
    Känner till somliga kvinnor som känner till att deras män har älskarinnor.. de accepterar det men guuud vad de är olyckliga och stressade.. men det händer säkert inte dig.. lycka till o hoppas det fungerar för er 

Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?