• keron

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

"Jo, det kan du ju inbilla dig, får du så får jag" - hade jag sagt till det
    Inte för att jag har nåt behov av sex ens, men jag skulle ligga med andra ändå om han gjorde det, av principskäl Tungan ute

• keron
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-23 18:34:51 följande:
    Ni säger att jag skulle få dela den min kille med den här tjejen eller att han kanske skulle prioritera bort mig för henne. Men det är inte riktigt sant och jag tror inte han skulle prioritera bort mig, och om han gjorde det skulle det kännas dåligt oavsett vilken kompis han prioriterade.

Både jag och han har kompisar som vi träffar ibland. Det händer att vi sover över hos olika kompisar också eller åker iväg en helg och träffar någon kompis som bor en bit bort. Det är väl naturligt?

Alltså om det är tiden eller "prioriteringen" man är orolig för så tror jag inte att hon kommer "stjäla" mer tid från ett framtida förhållande än vad hans andra kompisar kommer att göra. Det låter i alla fall inte så.

Han är väldigt tydlig med att han vill att det ska vara vi två. Att vi kanske kommer flytta ihop i framtiden och så vidare. Och den biten är inget jag tänker kompromissa med. 
    Om du inte har några problem med att han har sex med denna vän så förstår jag inte varför du behöver höra hur andra tänker kring det? Det finns ju inget dilemma isf.

Personligen tycker jag att det är orättvist och taskigt att han får friheten till att ligga med nån annan medan du inte ges samma möjlighet. Sen om du skulle vilja leva ut den möjligheten är en annan. Men samma regler och friheter för båda liksom...
  • keron
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-23 18:59:23 följande:
    Jag har inte sagt att jag inte har problem med själva sexet, utan bara försökt förklara situationen. Jag vet inte vad själv tycker. Spontant väldigt negativ, men sen tycker jag att han har vettiga argument också. Jag har aldrig varit i en liknande situation innan.

Jag har inget intresse av att få "friheten" att ligga med andra. 
    Det är ju upp till dig om du skulle vilja utnyttja den friheten, eller möjligheten. Jag menade bara på att villkoren bör vara lika för båda parter, OM man nu nån gång skulle vilja leva ut denna rättighet. Men att ena parten kräver öppet förhållande men bara för sg själv och kräver att den andra ska leva "troget"...nädu.
  • keron
    Sadie skrev 2013-04-24 18:39:08 följande:
    För mig känns det främmande att basera en relation enbart på sakliga resonemang - det är ju en kärleksrelation och kärlek baseras på känslor. Han kan ha hur många bra argument till att ha sex med nån annan samtidigt som han är tillsammans med dig, men känslorna i en relation är en viktigare dimension tycker jag, och om du inte känner att det är ok så är det inte.
  • keron
    YummyMami skrev 2013-04-30 09:14:20 följande:

I fråga om sex - förlorad exklusivitet
    I fråga om brott - tillit
    I fråga om.. Frågan du ställer, hur du ställer ger en stark indikation på att du har inga problem att knulla andra i smyg, det frun inte vet om lider hon inte av mentalitet. Det är något fruktansvärt vidrig egenskap hos en människa.
  • keron
    Anonym (enkelt) skrev 2013-05-02 10:54:35 följande:
    Ju mer jag läser och funderar så kommer jag fram till att TS kille är feg och inkonsekvent.
    EN sak vore om han var tydligt och uttalat poly, att han frågade/föreslog en sån relation och bad TS överväga detta.

Nu vill han inte det utan försöker lyckas med konststycket att få frikort att fortsätta knulla ett gammalt KK med en slags hänvisning till att hon är jätteviktig (så viktig att han inte kommer att kunna/vilja hålla fingrarna/kuken i styr) men hon är inte SÅ viktig att det skulle påverka hans nya relation med TS.

Han kan inte acceptera idén om att relationen skulle vara öppen eftersom han inte vill att TS ska ha sex med nån annan - men själv ska han alltså kunna ha sex med sitt KK. Motivet till detta skulle vara att hon i så fall skulle "träffa någon ny" och då skulle han känna sig... utanför? svartsjuk?
    Den delen förstår jag inte.. och skulle ha svårt att acceptera..

Varför skulle inte hon kunna träffa en kille som ger ungefär samma sak som han påstår att han får ut av sitt KK..!?
    Hon behöver ju inte bli kär, det räcker att hon träffar en kille som är en fin vän.. går att prata med och anförtro sig åt (som vilken vän som helst) och som hon sen kan råka ha skönt sex med..

Varför skulle TS kille känna sig hotad av detta?
    Har han något emot att hon träffar nya vänner?
    Har han något emot att hon anförtror sig till någon annan än honom?
    Har han något emot att hon har sex med någon annan än honom..?

Det är precis detta han själv förväntar sig att hon ska acceptera...

OM jag mot förmodan skulle acceptera en relation där min partner fortsatte träffa en gammal KK så skulle jag förutsätta att samma gällde för mig. Dvs. om jag så önskade kunde jag också träffa någon och bli nära vän med samt kunna ha skönt sex med..

Förklara varför det skulle vara ha med saken att göra hur länge man känt varandra..?
    Personligen skulle jag nog föredra att min partner hade en "färsk" KK snarare än någon man varit nära med i 20 år..
    En fråga till TS kille (hur han skulle ställa sig):
    - Enligt hans princip skulle det kunna vara ok att du (TS) återknyter kontakten med ett gammalt ex och kör igång ett KK-förhållande med honom..? 
    Skulle han acceptera det? (om nej, varför inte...?)
Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?