• Nanime

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Jag hade sagt: "Fine för mig, bara jag får behålla min :D "
    Lika villkor, annars är det NO DEAL!

• Nanime
    Haskel skrev 2013-04-30 10:13:23 följande:
    TS: Jag tror ditt största problem är att du är uppfostrad, invand och inlärd att i ett förhållande är man två personer som enbart älskar varandra och enbart har sex med varandra. Nu har din "pojkvän" förklarat hur han känner, gällande kärlek och förhållande. Du tycker att det han säger verkar rimligt, men det stämmer ju inte med det som du är van vid. Dina känslor krockar och du blir förvirrad.

Till stor del hade det kunnat vara jag som var din pojkvän, jag har varit i precis hans sits. Själv vet jag att jag kan älskar min partner samtidigt som jag haft en vänskapsrelation med en gammal vän, där även sex förekommit. Men jag vet också hur oerhört svårt det varit för min partner att förstå.

Det är lika svårt och orimligt att tvinga den ena till att leva monogamt, som det är att tvinga den andra att leva polygamt. Detta är ingen fråga om rättvisa eller vad som är normalt. Detta är en fråga om vad som känns bra för dig och din partner. Det går att leva som din pojkvän önskar, men naturligtvis inte för alla. Det handlar inte om vad andra tycker, utan om vad du känner och kan tänka dig. Men däremot kan du säkert finna flera tänkvärda ord och tankar i detta forum, men låt det inte på något sätt styra dig.
    {#emotions_dlg.flower} klokt skrivet!
  • Nanime
    Ej okej skrev 2013-04-30 20:50:11 följande:
    Fast TS kille säger sig inte vara kär i sin kompis och då borde det inte vara någon förlust för honom att avstå sex med henne. TS berättar att de endast hade sex 4 ggr under hans fg förhållande som varade i 3 år. Ingen big deal att avstå ifrån sex då eftersom en fortsatt relation skulle såra TS.

Eftersom han dessutom bara vill ha carte blanche för denna tjejkompis och säger sig inte vara intresserad av några andra tjejer så verkar han inte tycka att han är lagd åt polyhållet. Han är dessutom inte intresserad av att dela sitt liv, sin vardag med denna tjejkompis utan vill bara vara med TS - det är bara henne han vill bilda familj med. Återigen - inte poly.

Så varför inte bara nöja sig med att vara kompis och umgås med kompisen med kläderna på?

Det beror på hur man ser på saken. Detta verkar vara en tjej som han är väldigt fäst vid. Även om de inte har ett förhållande så har de uppenbarligen en relation där de båda trivs bra. Dessutom vill ts kille inleda en annan sorts relation med ts, antagligen för att dessa två tjejer har helt olika egenskaper vilket ger olika förutsättningar för olika relationer.
    KK´n kan vara en tjej som ts kille älskar, men deras relation är uppbyggd på spontanitet och utan gränser, kanske just för att det är enda sättet för dom att ha en fungerande relation. Ts kanske är en tjej som hennes kille vill ha en riktig relation med, någon han känner att en sån spontanitet inte skulle fungera med.

Jag känner verkligen igen mig i hur ts kille känner/tänker. Vissa personer trivs jag sjukt bra med, har bra sex med men vill inte har ett seriöst förhållande med. Andra personer är just såna som jag vill ha ett seriöst förhållande med, älskar jag både personerna är det oerhört svårt och smärtsamt att behöva välja, att välja bort en kärlek för att normen säger att det ska vara så. Det gör ont! Och det gör att det är sjukt svårt att vara troden i vissa fall.

Och som ni säger, är det känslor inblandade så är ju sex en del av det, oavsett om man har ett förhållande eller en kk relation.. är man så fäst vid sin kk att man inte kan ge upp denne för ett riktigt förhållande är det mer än bara kk, även om relationen aldrig blir mer seriös än så..
Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?