Min pojkvän vill behålla sin kk!?
Hej TS!
Din kille är ju visserligen ärlig men jag undrar vad han egentligen vill. Vill han behålla henne som vän eller som KK? Viss skillnad tycker jag. Är hon en god vän som han gärna vill ha kvar som vän och uttrycker en oro över att han inte ska kunna hålla tassarna ifrån eller är hon ett KK som han vill behålla just som KK?
Han säger att han inte kommer att kunna låta bli att mysa med henne och ligga med henne. Det är inte en kompisrelation – man myser inte med kompisar eller ligger med dem. Man myser och ligger med ett KK. Med kompisar umgås man med kläderna på.
Jag har svårt att se vilka argument han kan ha till att behålla henne på sidan om, som en älskarinna. Det intryck jag får är att det faktiskt är det han ber dig om. Det verkar som om han vill att du ska godkänna att han har en sexuell relation vid sidan om er. Du skriver att han är tydlig med att han vill att det ska bli ni två, att ni ska flytta ihop i framtiden men om han samtidigt vill behålla denna kvinna i sitt liv så verkar det som om han är mer intresserad av en polygam livsstil.
Du skriver att han framfört många logiska argument, jag har svårt att komma på ett enda om det inte är så att även du är intresserad av ett öppet förhållande/polygami. Och vad har logik att göra med den här situationen?
Tycker din kille bör ta sig en funderare över vad som är viktigast för honom – att behålla sitt KK (som vän eller som KK) eller ha en relation med dig. Du behöver ju inte ställa ultimatum utan kan föreslå att ni umgås alla tre istället. Tydliggör för din kille att du inte är bekväm med att de träffas på tumanhand eftersom du inte accepterar att han myser eller har sex med henne. Tala även om för KK:t att du inte tycker det är okej att hon ligger med din kille. Tycker de båda har en märklig inställning till trohet och relationer eftersom de båda uppenbarligen var okej med att bedra hans ex.