Min pojkvän vill behålla sin kk!?
Detta är en av de enklaste frågor/problem som jag stött på här tror jag.
Lite förvånad över hur lång diskussionen kan bli men det kanske man inte borde bli :)
När man träffar nån och kommer överens om förväntningar, hur man vill ha det med sitt gemensamma förhållande, så är det jättebra att ta upp såna här frågor, önskemål och eventuella rädslor eller begränsningar.
Det kan ju vara ett visst problem känslomässigt för TS innan hon bestämmer sig vad hon vill, hur det känns och vad hon kan tänka sig att leva med i förhållandet. Hon är ju kär i mannen och det släpper man ju inte hur lätt som helst. Sen kanske man tänker "är det MIG det är fel på.. som inte kan acceptera och vara öppen..?".
Fullt rimliga grubblerier och tankar.
Detta behöver TS reda ut i lugn och ro med sig själv, eventuellt bolla med någon man har förtroende för.
Vad som är helt säkert är följande:
- Det finns inget objektivt svar på detta som säger vad som är rätt eller fel.
Alla argument om vad som är "rätt" eller "fel" blir då bara jobbiga och mer eller mindre ointressanta. Vem som helst här kan tala för sig själv, vad man själv skulle önska eller kunna tänka sig inom sin egen relation. Det kanske finns ett litet kuriosa-intresse att höra hur folk tänker.
Det hjälper dock inte TS det minsta i sitt beslut eftersom hon bestämmer utifrån vad hon vill, vad som känns rätt och vad hon kan leva med.
Även om normen är att man lever monogamt så finns det bevisligen massor av olika lösningar och konstruktioner som funkar i en del relationer, mer eller mindre bra. Det är inget anmärkningsvärt eller chockerande.
Av det TS säger/beskriver låter det inte som hon är konstruerad för att låta mannen ha en KK vid sidan av.. men vem vet. Vore spännande att få höra hur det gick.