• Cecilialia

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Anonym (Nej 2) skrev 2013-05-02 15:22:15 följande:
    Du har ju redan på förhand bestämt att din killes argument är bra och sakliga, då är det inte så konstigt att de argument du får från folk som tycker om din kille stämmer överens med hans argument, eftersom dom försöker få hans vilja igenom. Samt att du anser alla andra argument vara osakliga då det inte stämmer överens med din killes!

Jag kan inte se ett enda bra argument för att han skulle fortsätta va KK med henne.
    Bara massor med argument som motsäger det han säger...

1. Du har i tråden skrivit att han sagt att det bara ska vara ni! Med det argumentet skulle han aldrig kunna föreslå att han ska fortsätta vara KK med henne. För då är det inte bara NI!

2. Att dom är bra vänner. Ja det är dom nog, men det är inget argument att fortsätta vara KK. Så vida han inte vill va KK med alla sina vänner!

3. "Att dom kommer vara som vilka vänner som helst, bara att dom har sex ibland. "
    Då är man inte som vilka vänner som helst, om han nu inte har sex med alla sina vänner då och då. Dvs det finns ingen anledning i hans argument att han skulle fortsätta ha sex med henne ibland, för då kan han lika väl ha det med någon annan vän eller flera av sina vänner.

4. "Relationen till den här tjejen är viktig för honom " Kompis relationen eller sex relationen? Är det kompis relationen som är viktigast finns ingen anledning till att vara KK. Alltså är det sex relationen som är viktigast, och då fallerar hans argument om att dom är bra vänner, eftersom det inte är kompis relationen som är viktigast.

5.  " Sagt att ha inte kommer kunna låta bli att mysa och knulla med henne ibland"...Ok, men varför frågar han om det. Kommer han inte kunna låta bli så spelar ju inte ditt svar någon roll, säger du nej kommer han ju ändå fortsätta ha sex med henne. Förmodligen bakom din rygg..

6. "Du tror inte han skulle gilla om du hittade någon att ha sex med vid sidan av" Ska han ha det så måste han oxå tycka det är 100% ok att du oxå gör det. Annars fallerar alla hans argument även där!

7. "Det handlar om henne som person"  Återigen inte personlighet som kompis, utan henne som person det hon ger honom sexuellt och känslomässigt...annars ingen anledning till att fortsätta vara KK.

Det är bara att inse att han inte enbart är kompis med henne, eller enbart är KK. Dom har en kärleksrelation.
    En kärleksrelation som tyvärr verkar betyda mer för honom än den kärleksrelation ni har, eftersom han äventyrar det ni har.

Indeed.
  • Cecilialia

Jag skulle dö ifall min sambo sa att han inte kunde lämna sin kk för mig. Jag tycker ärligt talat att det är jättehemskt att du tar en sådan sak. Han menar att han är så starkt attraherad av henne att han sätter ert förhållande på spel för att få fortsätta ha sex med henne ibland? Då har han en riktigt stark dragning till henne. Och det måste ju kännas vidrigt då du är hans flickvän? Det är ju dig han ska vilja ha mest av alla, alla andra tjejer ska blekna bort när han har dig. Du ska vara den han vill ha sex med och han ska inte känna något behov av den andra tjejen längre. Nu har han ju dig.

Stå på dig tycker jag. Du verkar godkänna detta, och jag undrar hur bra det är för en själv göra det. Men det är ju såklart ditt liv och dina val. Men hade det varit jag hade jag inte ens funderat över saken, att ens pojkvännen ställer en sådan patetisk fråga talar om vart han står gentemot mig och där hade jag lämnat honom.  

• Cecilialia
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-07-22 22:49:37 följande:
    Jag tycker det låter konstigt så som du beskriver att folk bleknar bort. Mina vänner är jätteviktiga för mig och de bleknar inte bort för att jag träffat en kille. Jag har haft såna vänner som dig, som struntar i sina vänner så fort de blivit kära i nån kille. Tråkigt.
    Men inte vänner, herregud det är ju en helt annan sak. De bleknar inte bort för mig heller. Men den där snygga tjejen han brukade hänga med bleknar bort när han har dig, det är SÅ jag menar. När jag träffade min pojkvän hade jag inte samma behov av andra killar längre, de var inte lika intressanta för jag hade träffat den bästa och finaste. - De andra bleknade bort.
    Förstår du?

Det känns som du bara försvarar din pojkvän när alla här försöker hjälpa dig. Vad vill du ens ha ut av att diskutera här om du tycker att din pojkvän gör helt rätt i att ligga med sin gamla fina kk?
  • Cecilialia
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-07-23 07:24:06 följande:
    Har du inga killkompisar? Det här är en nära vän till min kille. Sen är det ju en sak för sig att de också har/har haft sex.

När jag skapade tråden kände jag mig osäker och ville ha råd, men nu har det ju gått ett tag och jag har skapat mig en egen åsikt. Delvis tack vare alla kloka synpunkter i den här tråden <3

Jag blir inte irriterad, men jag tycker det är konstigt att så många i den här tråden uttalar sig tvärsäkert, men inte har några direkta belägg annat än "hur det ska vara" eller "hur det känns".
    Jag har killkompisar. Men jag har inte sex med någon av dem längre, eftersom jag har en pojkvän som jag älskar.

Bra att du kommit fram till din sak. Sorgligt beslut, men det är absolut ditt val! Lycka till med allt!  
Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?