Inlägg från: Anonym (Förvirrad?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad?)

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Hej

Jag träffade en kille för ett tag sedan och vi klickade väldigt bra.. började dejta och har haft trevligt.. nu har det börjat bli seriöst och man kan väl säga att vi är på väg in i ett förhållande.. 

Nu har han berättat för mig att han har en kk.. de har känt varandra i många år och så. Han säger att han inte vill förlora henne utan vill fortsätta träffa henne.. kan jag acceptera detta? Vad säger ni? Är det rimligt? 

• Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?
  • Anonym (Förvirrad?)
    Fiona M skrev 2013-04-21 23:56:43 följande:
    Ha kvar henne som kompis eller som just KK?
    Vi har snackat lite om det.. de är bra kompisar och så sedan länge som sagt. Och det måste väl vara okej??

sen har han också sagt att han antagligen inte kommer kunna låta bli att mysa med henne och knulla ibland... 
  • Anonym (Förvirrad?)
    elyse skrev 2013-04-22 00:02:01 följande:
    Det låter inte som en KK utan någon han faktiskt har en relation med.
    Nej, dom är gamla kompisar alltså.
  • Anonym (Förvirrad?)
    Cornellia skrev 2013-04-22 00:14:19 följande:
    Så länge du tycker att det låter okej så är det väl det? Kommer du ha samma frihet?

Jag är ju inte i samma situation.
  • Anonym (Förvirrad?)

Han vill inte ha ett öppet förhållande. Det handlar om henne som person. Det har han varit tydlig med. Jag vet inte om det gör det bättre eller om det gör mig mer svartsjuk.. de har känt varandra i 20 år och hon är en viktig person i hans liv.. typ

Sen har han nog en ganska avslappnad syn på otrohet.. inte att det är okej, men att det kan förlåtas. 

• Anonym (Förvirrad?)
    Anonym (Nej) skrev 2013-04-22 00:35:25 följande:
    Nej. Nej, nej, nej. Jag skulle aldrig någonsin kunna acceptera det. Jag förstår det inte heller.

Ja, visserligen jättebra att han är ärlig om det hela, men..

Och speciellt inte om det handlar om henne som person, att han inte vill sluta ha sex med henne just för att det är hon. Det skulle för mig kännas ännu värre.

Men som sagt, hur skulle han se på saken om du hittade någon du ville ha sex med på sidan av TS?
    Tror inte han skulle gilla det.. vet inte om jag skulle göra det heller. Men hans argument är väl att det är en person han känt i 20 år och inte någon "han hittat"
  • Anonym (Förvirrad?)
    Anonym (komiskt) skrev 2013-04-22 01:02:27 följande:
    hahahaha, det här är så komiskt.

jag är helt säker på att du kommer tt gå med på det för det brukar kvinnor göra till slut. däremot är jag inte säker på att du kommer att kunna leva med det, för det har tjejer däremot svårare för. när han är med henne, och du vet om det, så känns det inte helt bra. men som det är nu, när det är nytt, så kommer du att gå med på det, för du vill inte förlora honom

och alla ni kvinnor som gnylar och gnäller. vilken sexuell historia har nu i baggaget? för män är det extremt viktigt i en flickvän. och om ni själva är bättre begagnade så skapar ni ju också de här emotionerna i er partner.

jag brukar göra sådär också. om tjejen legat med för många så erbjuder jag ett öppet förhållande med henne, för jag vill inte ha ett exklusivt förhållande med nån som ridit på kukkarusellen  i flera år, och sen tvingar mig till att ge upp alla andra vaginor för hennes välanvända. och de flesta tjejer säger faktiskt ja först till det där, men sen fizzlar det ut efter en tid.

den här dealen låter väl rätt ok. det är bara en tjej han tänker ha, och hon är ju inget hot. om de skulle bli ihop hade det ju hänt för länge länge sen, typ 20 år sen.

eventuell svartsjuka här, är helt irrationell, alltså den bästa sorten  
    Halva ditt inlägg är obegripligt.

Vad har det för betydelse att jag är tjej? Situationen hade varit samma om det var tvärtom.
  • Anonym (Förvirrad?)
    Anonym (komiskt) skrev 2013-04-22 01:27:30 följande:
    det spelar roll naturligtvis, eftersom män och kvinnor är så extremt olika. han skulle aldrig nånsin gå med på en sån här grej, men det finns en chans att du gör det.

en man skulle inte gå med på att ha en flickvän som knullar en annan kille samtidigt som han är trogen. 
    Förstår inte varför män och kvinnor skulle vara olika i det här fallet. Du hittar bara på eller utgår från dina egna fördomar. Sluta tramsa och säg nåt konstruktivt.
  • Anonym (Förvirrad?)

Jag hade skrivit ett långt svar med mer tankar och sen bröts mitt internet :/

Jag hinner inte skriva igen nu, men det är intressant att läsa era tankar om detta. Jag vill inte styra debatten för mycket. Jag tycker i alla fall det är värt att fundera över hans argument och tankar.

För övrigt så är det inte så att det handlar om någon "förmån" att knulla runt (vet inte om det ens är en förmån) utan det handlar om att relationen till den här tjejen är viktig för honom. Under hans senaste förhållande som varade i 3 år fortsatte han att träffa henne. Under den tiden hade de sex 4 gånger. 

• Anonym (Förvirrad?)

En fråga till er som hävdar att han redan har en flickvän och liknande:

Menar ni att det inte kan finnas mellanting mellan partner som man vill dela sitt liv med och en KK som man inte bryr sig om och bara utnyttjar för sex?

Jag tror i alla fall inte att hans känslor för den här tjejen betyder att hans känslor för mig är mindre eller att han inte kan ha intresse av ett förhållande för mig. Så långt förstår i alla fall jag hans resonemang. 

Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?