Inlägg från: Anonym (Förvirrad?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad?)

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Anonym skrev 2013-04-22 13:20:21 följande:
    "Menar ni att det inte kan finnas mellanting mellan partner som man vill dela sitt liv med och en KK som man inte bryr sig om och bara utnyttjar för sex?"

Det normala är att man MED GLÄDJE släpper sina kk's om man träffar någon man älskar och vill leva med. 
    MED GLÄDJE? Hatar du dina KK:s så mycket? Jag har inte varit i den situationen som beskrivs, men jag kan säga att det finns många ex, föredetta vänner och föredetta sexpartners som jag kan sakna ibland. Det har i alla fallen funnits bra anledningar alternativt naturliga orsaker till att det blivit som det har blivit, men det betyder ju inte att jag lämnat dem med glädje...

Jag skriver här mest ur min killes perspektiv, eftersom det intressanta är hur ni ser på hans argument och tankar. Hur jag själv ställer mig kommer jag säkert att återkomma till, men främst är jag förvirrad och öppen för att fundera kring hans argument.

Ni som skriver att en partner ska uppfylla alla ens behov av sex och närhet:
    Hur ser ni på onani? Hur ser ni på att krama andra personer? 
  • Anonym (Förvirrad?)

En annan fråga. Ni som skriver att det finns andra killar och så vidare. Jag vet inte hur ni gör när ni väljer partner, men för mig är det inte som att gå och shoppa.

• Anonym (Förvirrad?)
    Anonym (komiskt) skrev 2013-04-22 15:02:15 följande:
    precis vad jag sa. svårigheten för kvinnor ligger ju inte i att det inte finns massor av män i världen, svårigheten ligger i att hitta nån de vill vara med och känner rätt saker för.
    Du har antingen väldigt konstiga åsikter eller så försöker du bara provocera. Jag blir inte så provocerad dock :) Däremot får du gärna lämna tråden och du inte har något relevant att tillföra.
  • Anonym (Förvirrad?)

Ni säger att jag skulle få dela den min kille med den här tjejen eller att han kanske skulle prioritera bort mig för henne. Men det är inte riktigt sant och jag tror inte han skulle prioritera bort mig, och om han gjorde det skulle det kännas dåligt oavsett vilken kompis han prioriterade.

Både jag och han har kompisar som vi träffar ibland. Det händer att vi sover över hos olika kompisar också eller åker iväg en helg och träffar någon kompis som bor en bit bort. Det är väl naturligt?

Alltså om det är tiden eller "prioriteringen" man är orolig för så tror jag inte att hon kommer "stjäla" mer tid från ett framtida förhållande än vad hans andra kompisar kommer att göra. Det låter i alla fall inte så.

Han är väldigt tydlig med att han vill att det ska vara vi två. Att vi kanske kommer flytta ihop i framtiden och så vidare. Och den biten är inget jag tänker kompromissa med. 

• Anonym (Förvirrad?)
    LindaEfraim skrev 2013-04-23 18:39:32 följande:
    Men ni knullar inte era andra kompisar, hånglar eller har något annat sexuellt. Varför måste han ha det just med henne. Om han vill ha dig så fine men knulla inte andra. Det är en enkel sak att säga.
    Det är möjligt. Jag invände mest mot argumentet att han kommer prioritera bort att ha sex med mig eller umgås med mig. De som skrev lät som om de tänker att man ska umgås hela tiden bara för att man är ihop. Det tänker inte jag.

Det jag vill få fram är väl att den här kompisen kommer vara som vilken annan kompis som helst förutom att de kanske kommer vara fysiska nån gång ibland. Hon kommer inte att vara en annan flickvän, nån han träffar varje vecka, nån han prioriterar framför mig, osv. Därför är såna kommentarer ointressant. Däremot är jag fortfarande kluven i grundfrågan. 
  • Anonym (Förvirrad?)
    keron skrev 2013-04-23 18:56:22 följande:
    Om du inte har några problem med att han har sex med denna vän så förstår jag inte varför du behöver höra hur andra tänker kring det? Det finns ju inget dilemma isf.

Personligen tycker jag att det är orättvist och taskigt att han får friheten till att ligga med nån annan medan du inte ges samma möjlighet. Sen om du skulle vilja leva ut den möjligheten är en annan. Men samma regler och friheter för båda liksom...
    Jag har inte sagt att jag inte har problem med själva sexet, utan bara försökt förklara situationen. Jag vet inte vad själv tycker. Spontant väldigt negativ, men sen tycker jag att han har vettiga argument också. Jag har aldrig varit i en liknande situation innan.

Jag har inget intresse av att få "friheten" att ligga med andra. 
  • Anonym (Förvirrad?)
    kvinna 34 skrev 2013-04-23 20:42:23 följande:

På ts uppenbarligen har han inte lovat henne något förhållande hon låter osäker sånt vet man väl.
    Jag vet inte hur du gör, men det här med att fråga chans lämnade jag på mellanstadiet. Vi pratar som vuxna människor om våra önskemål och ser om vi kan kompromissa och hitta lösningar. Vi vill båda fortsätta träffas och utveckla vår relation, men det finns saker att diskutera.
    Anonym (ok) skrev 2013-04-23 23:23:34 följande:
    hur gammal är denna mannen för du säger att hon varit i hans liv i över 20 år... 
    har han barn sen tidigare?    du känner dig själv bäst.. är detta ett förhållande som du känner att du förtjänar och att du inte kan få bättre än så.. så satsa.. men tänk på att du inte kan komma o kräva att han ska välja mellan er två längre fram.. för du verkar vara den som åker ut före.. han är defenitivt mer trogen henne än vad han lär vara mot dig.. 

Han är 35. De har alltså känt varandra sen skoltiden, men började inte ha sex med varandra förrän ett antal år senare. Han har inga barn.

• Anonym (Förvirrad?)

Jag tycker situationen känns konstig och vet inte hur jag kommer uppleva detta. När vi har diskuterat det så har han dock kommit med väldigt många bra och sakliga argument som jag inte har haft några svar på eller motargument till.

Anledningen till att jag skrev här var att andra som tycker detta är en dum idé skulle komma med argument, men jag har knappt sett något bra argument emot. Mest har det varit långtgående slutsatser som jag inte känner passar in på vår relation alls.

De som har kommit med sakliga resonemang och intressant argument är de som typ tycker som min kille... 

• Anonym (Förvirrad?)

Hej alla som undrar hur det har gått!

Det har gått jättebra. Vi har det mysigt och härligt tillsammans. Pratar faktiskt om att flytta ihop :) 

• Anonym (Förvirrad?)
    Anonym (enkelt) skrev 2013-07-22 12:57:52 följande:
    har du accepterat att han träffar sin KK eller har han brutit med henne? Eller är ni överens om att ha en öppen relation?
    Vi har ingen öppen relation, men han har inte brutit med sin kk. Det var ju som sagt ett krav från hans sida att kunna fortsätta ha henne som kompis.
  • Anonym (Förvirrad?)
    ytrewq skrev 2013-07-22 13:01:57 följande:
    Så han är tillsammans med dig och ligger med henne ibland?

Hur gammal är du, han och hans kk?
    Han har inte legat med henne vad jag vet. Hon bor en bit bort så de har bara setts två gånger sen vi blev tillsammans. Ena gången var förra veckan då hon var här och hälsade på och umgicks med oss båda.

Jag är 23. De är 35. 
  • Anonym (Förvirrad?)
    ytrewq skrev 2013-07-22 13:07:49 följande:
    Vad du vet? Undrar du inte vad de gör om de ses på "tu man hand"?
    De träffades en gång i maj när han var i hennes stad. Sen var hon här några dagar förra veckan och då gjorde vi mycket tillsammans, samt de gjorde några saker själva när jag var upptagen med annat.

Nej, jag undrar inte direkt. Jag fick en jättebra bild av henne när vi träffades och vi hade mycket trevligt. Jag tänker inte fråga ut honom vad han har gjort när han träffat olika kompisar. Det funkar ju inte om man ska börja tänka så. 
  • Anonym (Förvirrad?)
    ytrewq skrev 2013-07-22 14:12:07 följande:
    Hon är ju hans kk och han har gjort klart för dig att han tänker ha sex med henne?!?

Nej, men om du och han är lyckliga så. Och hon kanske får en liten extra "kick" av att hon kan få ligga med din kille när hon vill.
    Ja. Jag har dock svårt att se att de skulle fått tillfälle hittills faktiskt :)
    Fiona M skrev 2013-07-22 14:13:37 följande:
    Så du gick med på att han behöll sin KK, trots att du onte var bekväm med det, för att han hade så bra argument?
    Japp, man kan faktiskt ändra sig. Första tanken är inte alltid bästa tanken. Jag gillar att reflektera över saker och utvecklas. Det känns bra hittills i alla fall. Vi har det fint :)

• Anonym (Förvirrad?)
    Fiona M skrev 2013-07-22 14:20:19 följande:
    Men varför funderar du ens på och försvarar att"de inte haft tillfälle att ha sex" om du är helt OK med det..?
    Folk verkar vilja veta.
    Anonym (? 2) skrev 2013-07-22 14:24:12 följande:
    Vänta lite. Han tillåts alltså både ha dig för sig själv OCH behålla sitt KK sedan flera år för enstaka ligg ibland, för att de är så bra vänner? Och du kan inte komma något att invända när han argumenterar för detta?

Älskar den här sajten! Skrattande
    Nej, jag vet inte vad som egentligen är problemet. Mer än känsla man har innan man reflekterat och funderat. När jag var liten tyckte jag det var äckligt med homosexuella. Det gör jag inte längre.

• Anonym (Förvirrad?)
    DarkForce skrev 2013-07-22 16:49:17 följande:
    Varför skaffar inte du en kk? Lika regler för båda!!
    Varför skulle jag? Har inget intresse av det öht.
  • Anonym (Förvirrad?)
    Ej okej skrev 2013-07-22 16:47:28 följande:
    Och hur ställer du dig till det faktum att han även kräver att få ha sex med henne ibland?

Eller har du gjort detsamma som honom - ställt ultimatum? Du får behålla henne som kompis men du ligger inte med henne eftersom jag inte vill ha ett öppet förhållande och inte vill dela dig med någon annan? 

Har du pratat med tjejkompisen om detta? Har du berättat att du är okej med att de fortsätter vara vänner men att du inte accepterar att de har sex? Hon verkar vara trevlig och vill säkert inte förstöra något mellan er.
    "Kräver"? Han har sagt att det är möjligt att de kommer att vara fysiska med varandra, eftersom de har en sån relation. Jag har sagt att det är okej. Jag har inte pratat om saken närmare med kompisen.
  • Anonym (Förvirrad?)
    Cecilialia skrev 2013-07-22 18:21:03 följande:
    Jag skulle dö ifall min sambo sa att han inte kunde lämna sin kk för mig. Jag tycker ärligt talat att det är jättehemskt att du tar en sådan sak. Han menar att han är så starkt attraherad av henne att han sätter ert förhållande på spel för att få fortsätta ha sex med henne ibland? Då har han en riktigt stark dragning till henne. Och det måste ju kännas vidrigt då du är hans flickvän? Det är ju dig han ska vilja ha mest av alla, alla andra tjejer ska blekna bort när han har dig. Du ska vara den han vill ha sex med och han ska inte känna något behov av den andra tjejen längre. Nu har han ju dig.

Stå på dig tycker jag. Du verkar godkänna detta, och jag undrar hur bra det är för en själv göra det. Men det är ju såklart ditt liv och dina val. Men hade det varit jag hade jag inte ens funderat över saken, att ens pojkvännen ställer en sådan patetisk fråga talar om vart han står gentemot mig och där hade jag lämnat honom.  
    Jag tycker det låter konstigt så som du beskriver att folk bleknar bort. Mina vänner är jätteviktiga för mig och de bleknar inte bort för att jag träffat en kille. Jag har haft såna vänner som dig, som struntar i sina vänner så fort de blivit kära i nån kille. Tråkigt.
    Ej okej skrev 2013-07-22 21:33:35 följande:
    Vad bra att du har kommit fram till att det är okej med dig att han ligger med sin kompis. Du framstår som väldigt mogen för din ålder. Hoppas att det kommer att gå bra för er och att du när det väl inträffar fortfarande känner dig okej med att han är "otrogen", att han delar sin kropp och sina känslor med någon annan.

Jag önskar er lycka till men hoppas att din kille i framtiden kommer att prioritera dig och ert förhållande. Det känns, som någon skrev ovan, märkligt att det är viktigare för honom att få behålla en vän som KK än att få behålla dig som sin älskade. Jag håller tummarna för att du orkar med att komma i andra hand i ert förhållande.

Ta hand om dig och tänk dig för en extra gång innan du skaffar barn med denna man. Ta ett ordentligt snack med honom innan du blir gravid så att du och han är helt på det klara med vilka prioriteringar som gäller för er och er eventuella kommande familj.

Jag tror tyvärr fortfarande att han har starkare känslor för henne än för dig eftersom han inte vill välja bort intimiteten med henne. Han dumpar hellre dig än henne!

Lycka till! 
    Hur menar du att jag kommer i andra hand??
    LindaEfraim skrev 2013-07-22 21:37:21 följande:
    Jag hoppas att ni alla skyddar ER med kondom
    Haha. Dagens moralkaka! Det var bättre på 1920-talet när man bara låg en gång om året  och då för att bli gravid ;)
    Magda86 skrev 2013-07-22 22:24:29 följande:
    Är det ok för dig så är det klart att ni ska få leva så. Men hur länge har ni varit tillsammans? Har ni ett seriöst förhållande? Vad händer om ni väljer att skaffa barn? Tänk om hon blir gravid med honom?
    Det känns som att det kan bli väldigt komplicerat och att det är stor risk att det inte kommer att fungera i längden.
    Jag vet inte vilken tid du lever i, men som Linda ovan så fint påpekat så finns det preventivmedel idag.
  • Anonym (Förvirrad?)
    Cecilialia skrev 2013-07-23 01:10:40 följande:
    Men inte vänner, herregud det är ju en helt annan sak. De bleknar inte bort för mig heller. Men den där snygga tjejen han brukade hänga med bleknar bort när han har dig, det är SÅ jag menar. När jag träffade min pojkvän hade jag inte samma behov av andra killar längre, de var inte lika intressanta för jag hade träffat den bästa och finaste. - De andra bleknade bort.
    Förstår du?

Det känns som du bara försvarar din pojkvän när alla här försöker hjälpa dig. Vad vill du ens ha ut av att diskutera här om du tycker att din pojkvän gör helt rätt i att ligga med sin gamla fina kk?
    Har du inga killkompisar? Det här är en nära vän till min kille. Sen är det ju en sak för sig att de också har/har haft sex.

När jag skapade tråden kände jag mig osäker och ville ha råd, men nu har det ju gått ett tag och jag har skapat mig en egen åsikt. Delvis tack vare alla kloka synpunkter i den här tråden <3

Jag blir inte irriterad, men jag tycker det är konstigt att så många i den här tråden uttalar sig tvärsäkert, men inte har några direkta belägg annat än "hur det ska vara" eller "hur det känns".
  • Anonym (Förvirrad?)
    JePaLuLi skrev 2013-07-23 07:34:04 följande:
    Men hon menar ju inte KOMPISAR, utan människor man känt en attraktion till. Självklart är det inget konstigt att ha kompisar av motsatt kön, mina flesta kompisar är killar. Däremot är det jäkligt konstigt att ligga med dem när man har ett förhållande. Ännu konstigare är det att man inte kan avsluta sin KK-relation när man hittat kärleken. Är man kär på riktigt finns igen annan och man vill definitivt inte ha sex med någon annan. Särskilt inte när man är nykär. Sorry, men du är nog inte the one för honom!
    När du skriver "man", menar du "jag" då? Eller har du något objektivt facit på hur alla människor känner och tycker?

Rent historiskt och i olika kulturer så finns det ju fler exempel på att man har haft flera partners än det finns exempel på att man bara haft en, så att det skulle vara något allmänmänskligt att man bara kan vara attraherad av en person samtidigt har jag svårt att förstås. Däremot så är jag och min kille väldigt nöjda med att vi har ett monogamt förhållande som inte är öppet! :) 
  • Anonym (Förvirrad?)
    Magda86 skrev 2013-07-23 08:32:51 följande:
    Som jag sa tidigare så är ju huvudsaken att ni är nöjd men måste bara fråga: monogamt förhållande som inte är öppet? Ert förhållande är ju inte endast mellan två personer, eller? Känns lite som om du försöker släta över deras relation. Känns det verkligen ok för dig att de umgås som mer än vänner?
    Jo, vi är två personer som har ett förhållande. Det förändras ju inte att vi samtidigt har andra relationer med kompisar, familjemedlemmar, osv.

De är vänner, inte "mer än vänner".
Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?