• jomma

delad vårdnad

När det är din vecka behöver barnen inte göra någon aktivitet med honom alls. Du bestämmer! Var tydlig och sätt ner foten. Jag har barn med mitt ex som är en riktig narcissist och han manipulerar och krånglar med allt. Om jag ger honon lillfingernageln äter han upp hela kroppen OCH själen på mig. Har försökt vara snäll o flexibel under ett år efter separationen, men han ger absolut inget tillbaka. Tvärtom; om han vet att jag vill något byte så säger han nej även om det skulle gynna honom. I mitt fall har min flexibilitet bara resulterat i SÄMRE sammarbete. Nu har jag klippt sammarbetet i allafall. Mina dagar är mina. Hans dagar är hans. Han har inget med mina dagar att göra. Det är vidrigt när man medvetet sabboterar för den andra parten som i ditt exempel om tv tittande. Det är alltid barnen som blir drabbade i slutändan.

Mitt råd; sluta vara flexibel.

• jomma

Om du vill kan du gärna inboxa. Tror vi har mycket gemensamt och mycket att diskutera! Tråkigt nog höll jag på att säga.
    det du beskriver i tråden känns totalt igen. Manipulation via barnen. Folk omkring resonerar; kan du inte bara sluta bråka med honom och gå med på hans krav!

Det funkar ju inte att göra så tyvärr med en person utan empati, skam och skuldkänslor!!!! Jag har verkligen försökt, men nu blir det andra bullar!

Svar på tråden delad vårdnad