Bör jag ge mitt barn kläder med tryck?
När började ni köpa kläder som barnen gillar och, i mitt fall, inte ni gillar?Min dotter på 20 månader har enfärgat, randigt. Rött, brunt o lila. Mycket pop för jag köper mycket på tradera och vet att de håller måttet.
Jag gillar inte stora tryck ex Disney, Hello Kitty, men har märkt att dottern gillar sånt, den lilla katten har ju slunkit med i kassar med urvuxna kusin-kläder och dottern är mycket intresserad av dem...
Och nu kom det prinsessprydda pyjamasar från H&M i påskpresent och vi använder dem självklart, är inte otacksam på nått sätt. Men jag tycker att de är FULA och de signalerar en slags stil som jag inte vill förknippas med, är väl en sk. prettomorsa

Kollar nu på nästa storlek (92) på tradera och undrar om jag kommer fortsätta klä min dotter i min stil eller om jag måste släppa in rosa, glitter, tryck och annat som jag inte gillar. Finns det inga Disneytröjor hemma finns det ju inget att välja på, eller? Och när trotsåldern blir påtagligare får hon välja mellan en röd och en brun tröja.
Kan hon i dessa unga år bli avundsjuk på förskolekamraterna??
Kan säkert tyckas vara en löjlig fråga men jag vill inte köpa en hel uppsättning kläder i nästa storlek i "onödan".
Och ja, de allra flesta tror att min dotter är en pojke. Gissar att det har med avsaknaden av katten att göra,, för hon kläs för det mesta i "tjejfärger".