• PariaV

Kamremsbyte - clio sport

Hejsan! Vi har en Clio sport och det börjar bli dags för kamremsbyte. Som vi har förstått det är det väldigt dyrt på just en Clio sport och undrar om nån har tips på billig och bra verkstad som gör detta för en bra slant? Har prisförslag på ca 8 000 nu men känner att det är lite för mycket för vår ekonomi just nu Tack på förhand! Mvh Helena

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 14:50

Vi bor i mellansverige men går även bra neråt i landet då vi just gör en flytt från GBG och kan lämna in den påvägen däremellan.

• Svar på tråden Kamremsbyte - clio sport
  • Rabarbapuppa

8000 låter billigt! Jag vet inte var du bor, men enkelt Googlande (ClubRenaultSverige t.ex) verkar vittna om bra mycket högre priser, då pratar vi Sthlm. 

Tips är att säga i vilken landsände du söker verkstad. 

• hymafr

Min arbetskamrat påstår att han fick ny kamrem och ny vattenpump bytt av en liten verkstad för bara ca 3500. Han har en gammal Volvo kombi.
    Tipset är alltså att se sig om efter icke märkesverkstäder. 

• Rabarbapuppa
    hymafr skrev 2013-04-26 17:05:42 följande:
    Min arbetskamrat påstår att han fick ny kamrem och ny vattenpump bytt av en liten verkstad för bara ca 3500. Han har en gammal Volvo kombi.
    Tipset är alltså att se sig om efter icke märkesverkstäder. 
    Mm.. då är det är en gammal Volvo också.
    Personligen skulle jag nog inte kolla efter nån liten skuttverkstad för byte på en Clio Sport...
    Den är så långt från en gammal Volvo man kan komma.

• Pallas

Clio Sport? Låter som en contradiction in terms...

Tror att 8 000 är ett rätt rimligt vekstadspris om delarna (remmar, vattenpump) ingår. Ni har jag inte alls kollat specen för just din bilmodell, men är det helt uteslutet att göra det själv? 

• Rabarbapuppa
    Rataxes skrev 2013-04-29 21:44:50 följande:
    Kika på den här länken, där avhandlas byte av vattenpump/kamrem på Passat V6. Fundera sedan lite på varför servicekostnaderna på vissa bilar är astronomiska...

d-tips.com/general/articles/article.aspx?id=1...
    Mm.. ser ut ungefär som under huven på min 3-serie BMW där jag kan svära på att man använt skohorn för att få ned en treliters raksexa. Den har kedja dock. Likt den nya modellen av Passat V6.

Morsan har exakt en sån Passat f.ö, med just V6. Kom inte ihåg vad de fick betala för bytet men jag vet att på min förra Audi (med V8'a) fick man ta loss fronten också. Det gick på 8 tusen lite drygt.

Pallas, till och med jag som är notorisk Fransk-hatare kan tycka att Clio Sport faktiskt är en lite ball bil.
    Men själv skulle jag ju köpt Golf GTI såklart.

/Puppa

• PariaV
    Noname00 skrev 2013-05-15 15:57:09 följande:
    Vad är det för årsmodell på bilen?

-01
  • Nicke

Varför bygger man bilar så att man måste montera ner halva bilen för att byta förslitningsdetaljer som kan förstöra en hel del i motorn om man inte byter som man ska?

Svar på tråden Kamremsbyte - clio sport