Insättning av fryst embryo!
Vilka läkemedel måste man ta vid insättning av ett fryst embryo? Och vid färskt embryo? Måste man ta massa medel eller kan man inte sätta in i en naturlig cykel så som man gör med vanlig IVF ibland?
Vilka läkemedel måste man ta vid insättning av ett fryst embryo? Och vid färskt embryo? Måste man ta massa medel eller kan man inte sätta in i en naturlig cykel så som man gör med vanlig IVF ibland?
Men vad är det för medicinering som krävs då? Jag har aldrig gjort det så undrar därför. Vill vara surrogat åt en vän och de ska göra IVF och sen ska embryot in i min livmoder. Varför kan de som gör vanlig IVF sätta in embryon i naturlig cykel och inte de som tar emot ÄD? Embryodonation (som detta ju blir i praktiken) kan göras i naturlig cykel med endast progesteron som stöd...
Alltså de som gör ED tar väl inte annat än prog?
Lycka till nu pimpinellan!
Jo tror med det ger bättre kontroll! Det är olagligt för vårdpersonal att hjälpa ngn bli gravid i syfye att föda barnet åt sndra. Men vi gör det utomlands och båda är bio.föräldrar och pappan fåtr ensam vårdnad. Jag kommer inte ha ngt m barnet å göra förutom graviditeten och föda fram det. De tar vård om det genast. Jag måste ansöka om att jag inte vill hs vårdnad om barnetboch att jsg önskar att faderns psrtner adopterar det. Det tar trol ett par år alltihop men pappan med sambo (mamman) tarbhand om.sitt barn hels tiden naturligtvis.